Ambrus
-7 °C
3 °C

Schumacher nyerte az üldözést

2006.04.23. 13:19
Nyolcvanötödik F-1-es futamát nyerte vasárnap délután San Marinóban Michael Schumacher. A Ferrari-pilóta végig vezetett, de nagy csatában tudta csak legyőzni a sarkában autózó Fernando Alonsót. Harmadikként Juan Pablo Montoya futott be.

Képeink
Rajt-cél győzelmet aratott a San Marinó-i Nagydíjon Michael Schumacher, Fernando Alonso nagyon szoros csatában végzett a második helyen, a GP hasonlított a tavalyira. Montoya lemaradva lett harmadik.

Látványos balesettel kezdődött

A futam már az első körben félbeszakadt, amikor Judzsi Ide hátulról belecsúszott Cristijan Albers kocsijába, és a holland Midland-Toyotája felborult. A gép több pördülés után állt meg fejjel lefelé a kavicságyban, a versenyzőnek semmi baja nem esett, saját lábán hagyta el a roncsot.

A San Marinó-i GP végeredménye
1 M. Schumacher Ferrari 1:31:06.486
2 F. Alonso Renault + 2.096
3 JP. Montoya McLaren + 15.868
4 F. Massa Ferrari + 17.096
5 K. Räikkönen McLaren + 17.524
6 M. Webber Williams + 37.739
7 J. Button Honda + 39.635
8 G. Fisichella Renault + 40.200
9 R. Schumacher Toyota + 45.511
10 R. Barrichello Honda + 1:17.851
11 N. Rosberg Williams + 1:19.675
12 J. Villeneuve BMW + 1:22.370
13 N. Heidfeld BMW + 1 kör
14 V. Liuzzi Toro Rosso + 1 kör
15 S. Speed Toro Rosso + 1 kör
16 T. Monteiro Midland + 2 kör
Nem értek célba:
17 D. Coulthard Red Bull + 15 kör
18 T. Sato Super Aguri + 18 kör
19 C. Klien Red Bull + 22 kör
20 Y. Ide Super Aguri + 39 kör
21 J. Trulli Toyota + 57 kör
22 C. Albers Midland + 62 kör

Az élen - miután a biztonsági kocsi elhagyta a pályát - Michael Schumacher biztosan vezetett Button, Massa és Fernando Alonso előtt. A sorrend megmaradt az első tankolásokig, akkor a vb-címvédő maradt pályán a legtovább, és följött másodiknak, 12 másodperccel Schumacher mögé.

A ferraris vezetése meggyőző volt, de Alonso mintegy tíz kör alatt könnyedén ledolgozta, a vezető kocsi nagyon lelassult. A spanyol egyszer-kétszer ki is bújt Schumacher mögül, de komolyan nem volt lehetősége próbálkozni. Az iram annyira lelassult, hogy a lekörözöttek kezdték behozni lemaradásukat, és visszafogott, ám igen izgalmas üldözősdit a Renault unta meg először, és a tervezettnél korábban másodszor is kivitte tankolni az 1-es számú kocsit.

A második tankolásnál dőlt el a verseny

Schumacher egy körrel később állt ki, és ha csak méterekkel is, de visszavette a vezetést. (Ha Alonso talán vár, és ő megy ki később, talán átvehette volna az első pozíciót, bár Schumacher az utolsó, tankolása előtti körében újra gyorsan futott.)

Innét a végéig három tizedmásodperc körül volt a különbség kettejük között, Alonso a plya feléig, majd az utolsó kanyarban egyértelműen gyorsabb volt, de az imolai pálya emelkedőin a Ferrari rendre elhúzott, így előzési kísérlet nem volt.

A végére Alonso föladta

Három körrel a vége előtt aztán Alonso elszúrt egy jobbkanyart, majdnem lecsúszott a fűre, veszített két másodpercet, és a továbbiakban már nem próbálkozott, belenyugodott a második helybe.

Michael Schumacher így megnyerte karrierje 85. nagydíját, az elsőt a tavalyi, indianapolisi botrányverseny óta.

15 pont a spanyol előnye

A bajnokságban viszont Alonso így is növelte előnyét, 15 ponttal vezet a másodiknak feljött Michael Schumacher és 18-cal a harmadik Kimi Raikkönen előtt.

A dobogósok nyilatkozatai
Michael Schumacher: "Pozitív ez a nap, örülök, hogy a szezon kezdetén elkövetett hibák után sikerült visszajönnünk. Minden partnerünk remekül dolgozott, a Shell új üzemanyaga még néhány lőerőt kipréselt a motorból, a mérnökök, a szerelők mind kivételesen jók voltak. Remek érzés újra a himnuszt énekelni. A futam jól indult, de a második szett gumival valami probléma lehetett, szemcsésedett, lelassultunk, bár hogy pontosan mi volt az ok, csak később derül ki. Alonso közel volt, de ezen a pályán nagyon nehéz előzni."

Fernando Alonso: "A második hely jó eredmény, örülök, növeltem az előnyöm a pontversenyben. Talán nyerhettem volna, de a tervezett helyett hamarabb jöttünk ki másodszor tankolni, elképzelhető, ha maradunk az eredeti tervnél, én vagyok az első. Sosem fogjuk megtudni, mindenesetre ezen a pályán nagyon nehéz előzni, hacsak a másik nem követ el hibát, ráadásul az utolsó harmadban jó volt Schumacher gumija. Ennek ellenére megpróbáltam legyőzni, felnyomtuk a motor fordulatszámát, de kétszer is hibáztam, így jobbnak láttam visszavenni."

Juan Pablo Montoya: "Jó futam volt, sok autót megelőztem, és végül sikerült eljutnom a dobogóig. Elégedett vagyok."

Az imolai futam körről körre

13.59: Elindultak az autók a felvezető körre, a második Jenson Button kocsija elég nehezen.

14.01, rajt: Michael Schumacher tökéletesen jött el, Button jól, Massa feljött harmadiknak, Alonso negyediknek, Barrichello visszaesett ötödiknek. Cristijan Albers Midland-Toyotája felborult, miután összeért jobb hátsó kereke az egyik Super Agurival, Judzsi Ide kocsijával. A holland pilóta sértetlenül szállt ki a a totálkáros roncsból.

2.kör: A safety car a pályán.

3. kör: Elengedték a mezőnyt, az élen a sorrend változatlan. Ide a kör végén a boxba ment és feladta a futamot.

5: Michael Schumacher bő egy másodperccel vezet Button előtt. Kimi Raikkönen a 10. helyen halad. Trulli a boxba ment, és feladta a versenyt.

6: Raikkönen feljött a kilencedik helyre.

7: Schumacher előnye két másodperc fölé ment, a negyedik Alonso ötre van tőle.

11: Ide visszaállt a versenybe.

A vb-k állása
1 F. Alonso Renault 36 pont
2 M. Schumacher Ferrari 21
3 K. Räikkönen McLaren 18
4 G. Fisichella Renault 15
5 JP. Montoya McLaren 15
6 J. Button Honda 13
7 F. Massa Ferrari 9
8 R. Schumacher Toyota 7
9 M. Webber Williams 6
10 N. Heidfeld BMW 5
11 J. Villeneuve BMW 5
12 R. Barrichello Honda 2
13 N. Rosberg Williams 2
14 D. Coulthard Red Bull 1
15 C. Klien Red Bull 1

1 Renault 51
2 McLaren 33
3 Ferrari 30
4 Honda 15
5 BMW 10
6 Williams 8
7 Toyota 7
8 Red Bull 2

12: Az első öt változatlan, nagyjából két másodperc van a kocsik között. Ralf Schumacher, Montoya, Webber, Raikkönen, Villeneuve zárják az első tizet.

14: Barrichello jött ki elsőként tankolni, rengeteg, 43 körre elegendő üzemanyagot kapott. A végéig még 48 kör van hátra.

15: Button, a másik hondás is tankolt, de ő csak 23 környi benzint kapott.

16: A Honda kiválásával Michael Schumacher mögött Massa a második, Alonso a harmadik. Ralf Schumacher is üzemanyagot és gumikat vett föl.

18: Michael Schumacher a leggyorsabb a pályán, előnye Massáék előtt bő 11 másodperc.

19: Massa állt ki benzinért, 20 körre kapott. Alonso második, Michael Schumacher vezet. Massa hetediknek jött vissza.

20: Schumacher is a boxban járt, 70 liter 19 körre. Alonso vezet, de még nem volt a depóban.

21: Alonso előnye csak hét másodperc. Kimi Raikkönen is tankolt.

23: Alonsóé a leggyorsabb kör, Montoya járt a boxba.

24: Alonso 7-8 tizeddel gyorsabb volt körönként, de kijött tankolni 8,5 mp előnnyel. 22 körre kapott benzint. A második helyre jött vissza a spanyol, Buttont és Massát megelőzte a kiállások alatt.

27: Michael Schumacher előnye 11,8 másodperc volt, amikor de a világbajnok három másodpercet hozott három kör alatt.

29: Fisichella járt a depóban.

30: Alonso körönként bő egy másodpercet hoz.

31: Button másodszor tankolt, a nyalókás ember túl hamar emelte föl a tábláját, az angol elindult, miközben még töltötték a kocsiját. Elütötte néhány szerelőjét, a cső elszakadt, a csonk a Hondában maradt, a benzin kiömlött, de nem gyulladt meg. Button tíz méter után megállt, szerelője kiszedte a csonkot, így a pilóta folytathatta a futamot.

33: Alonso 3 másodpercre dolgozta le a hátrányát.

35: Alonso majd' letolja a pályáról Schumachert. A BAR tenkoló rendszere tönkre ment, állítólag nincs nekik tartalék.

36: Alonso már ki-ki bújik Schumacher mögül, készen áll az előzésre.

38: Schumacher miatt olyan lassúak az élen állók, hogy a lekörözöttek kezdenek visszajönni rájuk.

40: Schumacher centikkel, de biztosan tartja az első helyet, Alonso a sarkában van, de nem tud előzni.

41: Alonso és Massa kiálltak tankolni, Schumacher egyedül maradt az élen.

42: Schumacher is kijött tankolni, épp Alonso elé jött vissza.

43: Egy másodperc van a Ferrari és a Renault között, de Alonso még nincs támadó pozícióban. Schumacher az előző körökben sem hagyott előzési esélyt, nem valószínű, hogy ezúttal fog.

44: Kimi Raikkönen a harmadik, és lemaradása csak négy-öt másodperc a vezetők mögött.

46: Alonso nagyon tapad Schumacherre, és már Raikkönen is látja a Ferrarit. Ha a McLaren már nem állna ki, még izgalmasabb lenne.

47: Természetesen kiállt másodszor is a finn, és visszaesett a hatodik helyre. Schumacher és Alonso az élen, Montoya a harmadik, de nagyon lemaradva.

51: Alonso gyorsabbnak tűnik, a kör első felében szinte letolja a pályáról a Ferrarit, de a piros kocsi az emelkedős rész után jobb, és biztosan tartja az első helyet.

52: Tíz körrel a vége előtt 3 tized a különbség. A csata ugyan olyan, mint tavaly, csak akkor Schumacher üldözte Alonsót.

55: Az élen változatlan a helyzet, mögöttük viszont Montoya, Massa és Raikkönen már együtt köröznek.

57: Alonso Schumacher nyakán, de előzési kísérlet még nem volt. A spanyol lecsúszott az ívről, majdnem a pályáról is, de megfogta. Schumacher 2-3 másodperc előnyt szerzett. Alonso vissza is vett, eldőlt a csata.

59: Alonso hátránya 3 másodpercre nőtt, Schumacher haladt karrierje 85. győzelme felé.

62: Michael Schumacher megnyerte a nagydíjat, Alonso futott be másodiknak. Mögöttük Montoya, Massa, Raikkönen.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.