A Renault megfizetné Raikkönent

2006.05.15. 11:18
Az élcsapatok 2007-es pilótafelállásának nagyrésze kiderülhet a következő hetekben, de többféle kombináció is előfordulhat. A két kulcsfigura Michael Schumacher és Kimi Raikkönen, akár együtt is versenyezhetnek jövőre. A Renault viszont azon dolgozik, hogy megszerezze a távozó Fernando Alonso helyére.
"Eseménytelen versenyem volt. A rajtnál följöttem a kilencedikről az ötödik helyre, de utána semmi esélyem nem volt a Renault-k és a Ferrarik ellen" - nyilatkozta a vasárnapi Spanyol GP után Kimi Raikkönen, aki unalmában kocsija belső kamerájába integetett.

A McLaren-kocsi nem elég jó

A McLaren-Mercedes pilótája idén egyszer sem hajthatott a győzelemért, mert kocsija nem elég gyors, ám korábban többször nyilatkozta, a legversenyképesebb gépet akarja vezetni. Szerződése az angol istállóval a szezon végén lejár, meg akarják őt tartani, de egyre valószínűbb, hogy ez nem sikerülhet.

Az olasz sajtó közel egy éve állítja, a finn pilótának előszerződése van a Ferrarival, a legutóbbi hír szerint pedig a Renault is megkereste.

A Renault-nak hosszú időre kell pilóta

A francia-angol csapat a hétvégén hossszabbította meg a Forma-1-et meghatározó Concorde-szerződést 2012-ig, az F1-program vezetője, Alain Dassas bejelentette, hosszú távra terveznek.

A német Auto Motor und Sport című szaklap egy hete azt írta, a Renault-főnök Flavio Briatore a Nürburgringen titokban találkozott Raikkönennel, és többéves, szezononként több mint 30 millió eurós szerződést kínált neki.

Raikkönen tökéletes lenne

Dassas ezt nem erősítette meg, viszont elismerte, hogy "Briatore hamarosan javasolni fog egy pilótát". Világbajnokuk, Fernando Alonso már múlt decemberben bejelentette, jövőre a McLaren-Mercedeshez távozik, és a Renault hasonló képességű sofőrrel akarja pótolni.

"Készek vagyunk mindent megtenni azért, hogy jó versenyzőnk legyen. Évekre elköteleztük magunkat a Forma-1-hez, és olyan embert akarunk, aki csúcsteljesítményre képes" - árulta el Dassas Barcelonában.

Az új főnök nem sajnálja a pénzt

A nagycsapatok közül a legkisebb költségvetéssel működő Renault-tól szokatlan lenne a mintegy 100 millió eurós pilóta-befektetés, de Dassas nemrég került a program élére, és filozófiája minden bizonnyal különbözik elődjéétől.

A tárgyalások hamarosan felgyorsulhatnak, ugyanis a McLarennél már tudják, mit kezdenek Raikkönennel."Szilárd tervünk van. Döntési szakaszba érkeztünk, és a határozataink a következő két-három hétben kiderülnek" - idézte az autosport.com a Katalóniában nyilatkozó Ron Dennis csapatfőnököt.

Schumacher időt kér

A pilótakeringő központi figurája, Michael Schumacher viszont meggondolta magát, és a korábban bejelentett május-június helyett a szezon végéig várni akar: visszavonul vagy folytatja még legalább egy évig.

A hétszeres világbajnok döntését nyár elejére várták a Ferrarinál, de utóbbi két győzelmének hatására elbizonytalanodott. A halasztás oka elég egyértelműnek tűnik: ha világbajnok lesz, biztosan befejezi, ha nem, de csak kevéssel marad le, biztosan folytatja.

A hétszeres bajnok legalább szeptemberig várni akar

Jean Todt Ferrari-menedzser szerint "ha Michaelnek is jó, már az Olasz Nagydíj idején (szeptember eleje) be lehet jelenteni, mi lesz jövőre", azaz egyértelmű, hogy a csapat alkalmazkodik német sztárjához, és kivárja döntését.

Az olasz újságok szerint ha marad, Kimi Raikkönennel kell egy csapatban versenyeznie, ezt bizonyíthatja is Luca Di Montezemolo Ferrai-elnök nyilatkozata: "Semmi akadálya annak, hogy a Ferrarinak két csúcspilótája legyen".

Raikkönen erről csak annyit mondott: "A jövőm nem Michael Schumachertől függ, azt fogom tenni, ami nekem a legjobb".