További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Volt még egy év a szerződésből
Mindössze a hat Bridgestone kerekeket használó kocsi - Ferrarik, Jordanek, Minardik - rajtoltak el, Michael Schumacher simán nyert Rubens Barrichello előtt, versengés nem volt, a közönség egy része tombolt.
Egy ideig úgy látszott, az Egyesült Államokban nem lesz többé Forma-1, de 2007-re még érvényes szerződése volt Indianapolisnak, így idén is megpróbálják a pilóták.
Schumacher csalogatja a közönséget
A Michelin jelezte, a tavalyi probléma nem fordulhat elő újra, a szervezők mindent megtesznek, hogy kárpótolják a közönséget. Mindenki igyekezett úgy felvezetni a hétvégét, hogy érdekessé tegye a nagydíjat, a pilóták fogadkoznak.
"A vb még nem dőlt el, amíg matematikai esélyünk van, nem adjuk föl. Nem tudni pontosan, ki mire lesz képes, mert itt nem lehet tesztelni. Meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok, de az biztos, hogy mindent megteszünk, hogy a közönség jól szórakozzon. Nagyszerű, hogy Indianapolisban előzni is lehet, várom a versenyt" - idézte Michael Schumacher píáros nyilatkozatát az f1racing.net.
Raikkönen bizakodik
A hétszeres bajnok hátránya 25 pont a vb-t vezető Fernando Alonso mögött, amit behozni szinte lehetetlennek tűnik a Renault és a címvédő formáját látva.
Természetesen ezúttal is ő a legesélyesebb, de a McLaren-Mercedes és Kimi Raikkönen Kanadában a győztes spanyol legveszélyesebb ellenfelei voltak.
"Montrealban látszott, előre léptünk, Amerikában már célunk, hogy a dobogó tetején végezzünk. A közönség remek, igazi motorsport megszállottak, remélem, idén jó versenyt láthatnak" - mondta Raikkönen, szintén nem feledve a szórakoztatás fontosságát.
Az egyik gumi csak jó lesz
A tavaly gond nélkül futó Bridgestone már múlt hétvégén, a kanadai futam idején elkezdte visszacsalogatni a közönséget: Indianapolisban óriáskivetítőn nézhették élőben a versenyt a rajongók, akiket partin láttak vendégül. Ha netalántán - erre szinte nincs is esély - a Michelin újra alkalmatlan lenne, valamivel izgalmasabb futamban bízhatnak a drukkerek, hiszen a Bridgestone idén már a Ferrarin és a Jordanből lett Midlanden kívül a Toyotának, a Williamsnek és a Super Agurinak is szállít, azaz tíz autó lesz az aszfalton. (Ha csak nem lesz ezúttal velük gond.)
Tényleg az utolsó lehet
A tengerentúli faneknek igyekezniük kell kihasználni az F-1 visszatérését, ugyanis az indianapolisi promóterrel nem igazán akar szerződést hosszabbítani Bernie Ecclestone. Igen valószínű, hogy egy jó időre ez lesz az utolsó Amerikai GP.
A nagydíj magyar idő szerint pénteken, késő délután kezdődik két szabadedzéssel, az időmérőt szombaton 19 órakor, a futamot másnap ugyan ebben az időpontban rendezik.