További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
"Egyke voltam"
"Sosem értettük a másikat, nincsenek közös dolgaink. Michael nem volt követendő példa számomra, nem akartam rá hasonlítani. Neki mindig minden összejött, lehetetlen lett volna utánozni. Valójában egykeként nőttem föl" - mesélte a 31 éves Ralf 37 éves testvéréről.
Schumacherek a 2005-ös budapesti futamon
A Schumacher-fivérek biztos körülmények között, viszonylagos jómódban nőttek föl, mindketten gokartoztak, igaz, ez csak annyit jelentett, hogy Michael próbálta egyengetni öccse pályáját. Az autóversenyzés az egyetlen közös ügy az életükben.
Nincs testvéri szeretet
"Hat és fél évvel idősebb nálam, alig van emlékem róla. A testvéri szeretetet mi nem ismerjük" - árulta el a fiatalabbik Schumacher.
Ralf sosem tagadta, mindig is törekedett arra, hogy kihasználja bátyja sikereit. "Sok ajtó nyílt meg előttem a Schumacher név miatt, ebből igyekeztem profitálni" - nyilatkozta korábban.
A Forma-1-ben Michael 22, Ralf 21 évesen mutatkozott be, de míg előbbi hét világbajnokságot és 88 futamot nyert eddig, utóbbinak mindössze hat nagydíjgyőzelem jött össze. Karrierje elején sokan azt várták, ő is vb-ket nyer majd, de ez nem jött össze, és szinte biztos, hogy már nem is fog.
Van jobb dolguk is
Schumacherék a pályán és a depóban hétről hétre találkoznak, azokon kívül viszont csak ritkán. "A kevés szabadidőmben jobb dolgom is van, mint Svájcba, a bátyámhoz repülni. És neki is annál, hogy hozzám jöjjön Ausztriába. Csak telefonon beszélünk és a családi ünnepeken futunk össze" - mondta a Salzburgban élő Ralf. Bátyja Vufflens-le-Chateau-ban lakik, 700 kilométerre tőle.
Monacóban majdnem ütköztek
Ralf Schumacher szavai után már érthető, miért kerültek a versenypályán is többször ellentétbe. Michael először 2000-ben, a Spanyol GP-n akadályozta éppen sportszerűen fivérét egy előzésnél, de sokkal durvább volt a tavalyi, monacói eset: a bajnok a célvonal után, mintegy 250 kilométer/órás tempónál rántotta rá a kormányt öccsére, a balesetet épp csak sikerült elkerülniük.