A Toro Rossóban megtalálták a Renault-féle lengéscsillapítót

2006.08.03. 20:22
A Magyar Nagydíj csütörtöki gépátvételén a Renault-nál nem, a Scuderia Toro Rosso autóiban viszont megtalálták a vitatott lengéscsillapítót. A szerekezetet az FIA július közepén betiltotta, múlt héten, a hockenheimi futamon egy másik testület a Renault-nál engedélyezte, de akkor a francia, ezúttal az olasz team döntött a kiszerelése mellett. A Hungaroringen így szinte biztosan nem indul egy kocsi sem a rendszerrel.
Megtalálták a Toro Ross autóiban az FIA technikai ellenőrei a Renault-féle, betiltott, majd Hockenheimben újra engedélyezett lengéscsillapító rendszert a Magyar Nagydíj gépátvételén.

Majdnem, mint egy hete

Csütörtök délután a Hungaroringen a Charlie Whiting vezette csoport tájékoztatta a versenybírákat a szerkezetről, ahogy egy hete Németországban, a Renault eseténél is tette. Akkor a Tony Scott Andrews vezette három tagú testület szabályosnak nyilvánította a rendszert, de az istálló az utólagos büntetéstől tartva nem használta, mert az FIA felebbezett Andrewsék döntése ellen.

Képek a délelőtti Dózsa György úti parádéról, kattintson!

A futam utáni napon Whiting azt mondta a francia-angol team képviselőinek, igyekszik elérni, a fellebbezés tárgyalásakor ne vonjanak le pontokat a Renault-tól, akkor se, ha a legközelebbi futamokon alkalmazzák, így az úgy tervezte, Magyarországra újra kocsijaiba rakja a stabilizátort. Az itteni gépátvétel előtt viszont közleményben kiadták: haboznak, hogy bevessék-e vagy sem.

Beijedtek

Végül a műszaki vizsgálaton egyik Renault-ban sem volt benne az alkatrész, csak a három Toro Rossóban, viszont azokból is kivették néhány órával Whitingék jelentése után.

Az első hungaroringi szabadedzés előtti napon az FIA közölte, szeptember közepéről augusztus 23-ra hozta előre a végső döntés napját lengéscsillapító-ügyben: így a hazai lehet az utolsó futam, amikor fellebbezés alatt használhatják a csapatok a hányattatott sorsú találmányt. A Toro Rosso kiszerelte, így szinte biztosan nem fog kockáztatni másik gárda sem.

Korábban kiderült, a Renault tavaly szeptembertől futott a speciális segédeszközzel, de azóta még hat másik gárda, köztük a Ferrari és a McLaren is elkészítette saját változatát.