További Forma-1 cikkek
- A Mercedes csapatvezetője nyíltan kijelentette: Verstappent akarják
- A volt F1-es pilóta les*ggfejezte Fernando Alonsót az Ausztráliában történtek miatt
- Súlyosan megbüntették Fernando Alonsót az Ausztrál Nagydíj után
- Max Verstappen kiesett, Carlos Sainz behúzta pályafutása harmadik futamgyőzelmét Ausztráliában
- Ausztráliában is Verstappené lett a pole-pozíció, Hamilton már a Q2-ben kiesett
Majdnem, mint egy hete
Csütörtök délután a Hungaroringen a Charlie Whiting vezette csoport tájékoztatta a versenybírákat a szerkezetről, ahogy egy hete Németországban, a Renault eseténél is tette. Akkor a Tony Scott Andrews vezette három tagú testület szabályosnak nyilvánította a rendszert, de az istálló az utólagos büntetéstől tartva nem használta, mert az FIA felebbezett Andrewsék döntése ellen.A futam utáni napon Whiting azt mondta a francia-angol team képviselőinek, igyekszik elérni, a fellebbezés tárgyalásakor ne vonjanak le pontokat a Renault-tól, akkor se, ha a legközelebbi futamokon alkalmazzák, így az úgy tervezte, Magyarországra újra kocsijaiba rakja a stabilizátort. Az itteni gépátvétel előtt viszont közleményben kiadták: haboznak, hogy bevessék-e vagy sem.
Beijedtek
Végül a műszaki vizsgálaton egyik Renault-ban sem volt benne az alkatrész, csak a három Toro Rossóban, viszont azokból is kivették néhány órával Whitingék jelentése után.
Az első hungaroringi szabadedzés előtti napon az FIA közölte, szeptember közepéről augusztus 23-ra hozta előre a végső döntés napját lengéscsillapító-ügyben: így a hazai lehet az utolsó futam, amikor fellebbezés alatt használhatják a csapatok a hányattatott sorsú találmányt. A Toro Rosso kiszerelte, így szinte biztosan nem fog kockáztatni másik gárda sem.
Korábban kiderült, a Renault tavaly szeptembertől futott a speciális segédeszközzel, de azóta még hat másik gárda, köztük a Ferrari és a McLaren is elkészítette saját változatát.