Az volt, aminek látszott
A világbajnok az 52. körben adta föl, közvetlenül második kerékcseréje után. Jól látszott, az autó jobb hátsó kerekéről kétszer is leesik valami, de Alonso azt nyilatkozta, tengelytörés miatt állt ki.
A képek alapján gyanítani lehetett, a jobb hátsó kerékanyacsavar hullott le, és később az istálló elárulta, valóban ez volt a gond.
"Biztonsági zár tartja a kerékanyát, ami nem oldott ki a második boxmegállásnál. Ez azt jelentette, hogy a csavar megsérült, amikor levették a kereket, és nem zárt vissza rendesen, amikor feltették az újat" - árulta el Pat Symonds az autosport.com-nak.
A biztonsági rendszer romlott el
Kiderült, nem a szerelő hibázott, emberi mulasztásnál komolyabb volt a dolog, de Symondsék örültek, hogy nem a gépnek lett baja: "Nyugodtak lehetünk, mert ez egyszerűen megoldható, és nem kell aggódnunk az R26-os kocsi kivételes megbízhatósága miatt. Törökországra más megoldást alkalmazunk".
Hasonlóan esett ki a Hungaroringen Nigel Mansell 1987-ben, amikor hat körrel a vége előtt biztosan vezette a versenyt. Neki is a jobb hátsó kerékanyája vált le, akkor valószínűleg az egyik szerelő hibázott.