Vince, Artúr
-11 °C
-1 °C

Alonso úgy járt, mint Mansell

2006.08.07. 13:30
Ugyan úgy esett ki a Magyar Nagydíjról vasárnap Fernando Alonso, mint Nigel Mansell 1987-ben: a jobb hátsó kerekét rögzítő kerékanyacsavar levált, a kerék meglazult, az autó irányíthatatlanná vált. A spanyol pilóta eseténél viszont nem a szerelő hibázott, hanem a meghibásodott biztonsági rendszer.
Nem komoly technikai hiba, egy jóval egyszerű probléma miatt esett ki Fernando Alonso a vasárnapi Magyar Nagydíjon.

Az volt, aminek látszott

A világbajnok az 52. körben adta föl, közvetlenül második kerékcseréje után. Jól látszott, az autó jobb hátsó kerekéről kétszer is leesik valami, de Alonso azt nyilatkozta, tengelytörés miatt állt ki.

A képek alapján gyanítani lehetett, a jobb hátsó kerékanyacsavar hullott le, és később az istálló elárulta, valóban ez volt a gond.


"Biztonsági zár tartja a kerékanyát, ami nem oldott ki a második boxmegállásnál. Ez azt jelentette, hogy a csavar megsérült, amikor levették a kereket, és nem zárt vissza rendesen, amikor feltették az újat" - árulta el Pat Symonds az autosport.com-nak.

A biztonsági rendszer romlott el

Kiderült, nem a szerelő hibázott, emberi mulasztásnál komolyabb volt a dolog, de Symondsék örültek, hogy nem a gépnek lett baja: "Nyugodtak lehetünk, mert ez egyszerűen megoldható, és nem kell aggódnunk az R26-os kocsi kivételes megbízhatósága miatt. Törökországra más megoldást alkalmazunk".

Hasonlóan esett ki a Hungaroringen Nigel Mansell 1987-ben, amikor hat körrel a vége előtt biztosan vezette a versenyt. Neki is a jobb hátsó kerékanyája vált le, akkor valószínűleg az egyik szerelő hibázott.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Kezdje az évet egzotikus körutazással!

Fedezze fel Madagaszkár, Burma, Peru kincseit, Indiát a kelet csodálatos világát.