Fűnyírás és Kubica rutintalansága hozta Schumacher pontját

2006.08.09. 11:01
A teljesen elkopott gumik miatt zárhatták ki a Magyar Nagydíjról Robert Kubicát, a BMW pilótáját. A Hungaroringen bemutatkozott újonc pilóta autója két kilogrammal könnyebb volt a megengedettnél a futam utáni ellenőrzésen, valószínűleg azért, mert abroncsairól lekopott a mintázat. Michael Schumacherrel ugyanez történt, de szerencséjére utolsó körében pótolta a hiányt, amit a tapasztalatlan Kubica nem tett meg.
Szerencséjének és Robert Kubica tapasztalatlanságának köszönheti a Hungaroringen szerzett egy pontját Michael Schumacher.

A ferraris nem ért célba a vasárnapi Magyar Nagydíjon, három körrel a vége előtt kiállt, de a hivatalos rangsorolásban a kilencedik lett. A BMW újonca, aki Magyarországon indult először F-1-es GP-n, kétszer csúszott ki, ennek ellenére behozta autóját a hetedik helyre.

Nagyon elkopott a gumi


Robert Kubica

A versenyt követő műszaki ellenőrzésen viszont két kilóval könnyebbnek bizonyult az autója, mint a minimum 600 kilogramm, és kizárták. Az istálló hivatalosan nem közölte, miért nem volt meg a gép tömege, de a német sajtó biztos benne, a rettentően elkopott gumik, illetve Kubica rutintalansága okozták a malőrt.

A lengyel tehetség intermediate, azaz esős és félszáraz körülmények között használható abroncsokon fejezte be a nagydíjat, amelyekkel rengeteg, 51 kört - a futam bő kétharmada - tett meg. A Michelinekről teljesen lekopott a mintázat, elvékonyodott a gumi, ami az autó tömegcsökkenését jelentette.

Kubica nem trükközött

A levezető körben ezt még talán pótolhatta volna Kubica, ha nem az ideális íven, hanem a pálya piszkos felén megy végig, és törmeléket szed föl a gumikra. Még egy rövid füves kitérő is belefért volna.

A német RTL televízió, illetve a sport.de szerint mindezt nem tette meg, így az autó túl könnyű maradt, és Schumacher zsebre tehetett egy pontot, a Ferrari a nyolcadik Felipe Massa előrébb lépésével egy helyett hármat.

A fű és a kosz egy pontot hozott

A hétszeres világbajnok nagy csatában, egy koccanás miatt esett ki a versenyből, ami nem túl szerencsés, viszont nagy mázlija volt, hogy nem járt úgy, mint Kubica.

Ötven kört tett meg intermediate-ekkel, majdnem, mint kollégája, az ő Bridgestone-jai is slickkesedtek - eltűnt róluk a minta - így igen valószínű, hogy az ő autója is a minimum tömeg alá csökkent. Csak hogy ő az utolsó köreiben, amikor Pedro de la Rosával küzdött, többször lefutott a pályáról, abban a fél köreben pedig, amit a Heidfelddel történt koccanása után tett meg, a piszkos íven is ment, sőt, egyszer lecsúszott az aszfaltról, mert a gép irányíthatatlanná vált: a gumik meglehetősen sok törmeléket szedtek föl.