További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Jót tettek a változtatások
Trulli Indianapolisban negyedik lett, Németországban hetedik, de mindössze három másodperc választotta el a negyedik Jenson Buttontól. Az olasz pilótával a Magyar Nagydíj hétvégéjén beszélgettünk.
"Átszervezések voltak, de úgy látszik, jól jöttünk ki belőlük. Mike Gascoyne távozott, úgy vezetők jöttek, az autót végül gyorssá és versenyképessé tettük, a gárda pozitívan reagált a változtatásokra" - mondta az istállónál történt változásokról a 32 éves pilóta. A Toyota a lassú rajt után rekordfizetése ellenére is kirúgta a technikai iagzgató Gascoyne-t, és a francia Pascal Vasselont ültette a helyére, ami jó döntésnek bizonyult.
A gárdát a szezon kezdetén a vártnál jobban visszavetette a gumiváltás, vagyis, hogy a Michelin abroncsokat idén Bridgestone-ra cserélték.
Az új kocsi jóval gyorsabb
"A TF106-os kocsit hamar elkészítettük, már tavaly ősszel, hogy minél jobban alkalmazkodhassunk az új gumikhoz. Ez viszont így is időbe tellett, de végül elértük, hogy igen versenyképesek legyünk. A gép folyamatosan fejlődik vele" - mesélt Trulli a váltás nehézségeiről.
A Toyota a legnagyobb költségvetésű istálló a Forma-1-ben, éves befektetésük mintegy 400 millió euró, bár ezt a csapatvezetők tagadják. A hatalmas beruházás június óta megtérülni látszik, az pedig végképp, hogy Monacóban bemutatták a TF106 továbbfejlesztett változatát, ami szintén nem került kevésbe.
"Nagyon fontos lépés volt a B bemutatása, mert jobb autó, mint elődje volt. Ráadásul pont azokon a részeken javult, amik nekem az előző gépen nem feküdtek, így gyorsabb is vagyok vele. A Bridgestone gumikhoz és az én stílusomhoz is idomul" - dicsért az olasz, aki az év elején hátrányban volt csapattársa mögött, de helyzetét fokozatosan, lépésről lépésre fordította meg.
A három év a bizalom jele
A Toyota menedzserei annyira elégedettek a munkájával, hogy a Német GP hétvégéjén az év végén lejáró szerződését három évvel hosszabbították meg, aza helye 2009-ig biztosított a Forma-1-ben.
Trulli szerint ez nem csak versenyzői karrierjének hossza miatt fontos, de győzelmi esélyeit is növeli: "Nagyon örülök a hosszabbításnak, a folyamatosság nagyon fontos a Forma-1-ben. A három év miatt azt remélem, itt leszek akkor is, ha az autó a legjobbak között szerepel. Sosem lehet tudni, mikor jön el ez a pillanat, de a sanszaim megnőttek az új szerződéssel. Lettek volna más ajánlataim egyébként, de így szerencsére nem kell azokkal foglalkoznom".
A három évnyi bizalom talán annak is köszönhető, hogy a változásokkor Trulli végig lojális maradt a gárdához, igaz, ő állítja, ennek semmi köze hozzá. "Személyesen nem érintettek a változások, a pilóta feladata, hogy a maximumra törekedjen, és a saját feladatával foglalkozzon. Megpróbáltam ezt tenni, nem a történtekkel foglalkozni".
Mindig a maximumot
A biztos szerződés pedig szintén nem fog változtatni a hozzáállásán: "Eddig is mindig a maximumot adtam a pályán, a teljesítményemnek nincs köze a hosszabbításhoz".
A remek amerikai, és a bíztató németországi futamokon Trulli igen közel került a dobogóhoz, de kisebb taktikai hibák miatt lemaradt, ám bízik benne, összejön még legalább egy harmadik hely ebben az évben.
"Kijárna már idén egy dobogós hely nekünk. A közelében voltam Indianapolisban, aztán Németországban sem sokon múlt, hogy lemaradtam. Bízom benne, hogy hamarosan a pódiumra állhatok".