Kelemen, Klementina
3 °C
7 °C

Van valami a Red Bullban, amitől sínen megy

2010.07.31. 19:00
Lewis Hamilton elismeri, jelenleg csapata nem tudja felvenni a versenyt a két nagy riválissal, és bár vezeti a vb-t, el kell kezdenie nyerni. A Ferrarira neheztel, a Red Bullra kíváncsi, Buttont bírja, ezért vannak jóban.

Négy F1-évéből háromban vezette a pontversenyt a Magyar GP előtt, így van ez most is. Elégedett?

Tényleg? Ezt nem is tudtam. Négyből három? Akkor ez azt mutatja, nem is vagyok olyan rossz. Csakhogy többet nem jelent, mert egy pillanat alatt eltűnhet az előnyöm, és még annyira messze a vége. Az előző pontrendszerben 2-3 ponttal vezetnék a mostani állás szerint. Oda kell figyelni nagyon, el kell érnünk azt a pontot, aminél a Vodafone McLaren Mercedes újra elkezdhet nyerni.

A Hungaroringen ez már kétszer sikerült, bár nem úgy néz ki, vasárnap összejön a harmadik, de a korábbi sikerek erőt adhatnak, nem?

Igen, az utóbbi három futamból kettőt nyertem itt, ami nagyobb önbizalmat nem ad, de magabiztosabban mész, ha tudod, hogy az egyik erős pályádon vagy. A Hungaroring a legjobbjaim között van, jól érzem magam rajta, de a kocsit is minél jobban be kell állítani, hogy rendesen, magabiztosan odaléphessek. A kulcs, hogy az ezernyi lehetőséget, amin változtatni lehet, megfelelően hangoljuk össze az alatt a kis idő alatt, ami erre van.

Úgy néz ki, most két csapatnak ez jobban sikerült.

A Red Bullal és a Ferrarival felvenni a versenyt nem hinném, hogy lehetséges, pillanatnyilag túl gyorsak nekünk, de közelebb lehetünk hozzájuk, mint legutóbb Hockenheimben. A verseny más, eshet is akár, jöhet biztonsági kocsi, csak nyomni kell, és akkor bármi elképzelhető.

lewszemcsi

Az önök nagy fegyvere az F-csatorna, ki lehet ezt nálunk használni?

Mindenki magas leszorítő erővel megy, úgyhogy az F-csatorna most közel sem akkora segítség, mint Hockenheimben, ahol tényleg jóval gyorsabbak tudtunk lenni. Itt a kanyarokra van beállítva a kocsi, nem tud annyi előnyt adni a rendszer. Csak ugyanolyan gyorsak vagyunk az egyenesben, mint a Ferrarik és a Red Bullok. Talán utóbbi végsebességben azért mögöttünk van, pici előny jön az F-csatornából.

Az új diffúzort Németországban vetették be először, a Hungaroring fekszik neki?

Nagyon hasznos ezen a pályán, mert sokszor gyorsítunk, sokat lépünk a gázra.

A Red Bull már az év eleje óta használja, és állítólag más technikai újításai is vannak.

Az autójuk fantasztikus, leszorítóerőben nagyon erős, mintha sínen mennének, tényleg, és akkor az időmérő legvégén még találnak két-három tizedmásodpercet, csak azt nem tudjuk, hogy hogy. Valami van ott biztosan .

Itt is jól elhúztak az időmérőn, tizenkét futamból csak egyszer tudták őket megverni, maga, Kanadában.

Igen, az jó volt, csodálatosan sikerült az utolsó köröm, amikor átjöttem a vonalon, már tudtam, hogy jó lesz, annyira éreztem belülről, hogy minden összejött. Szinte már a kör elején tudtam, hogy meglesz, de persze várnom kellett a végéig. Imádkodztam, hogy mielőbb legyen már vége a körnek, nehogy véletlenül hibázzak, és elrontsam az egészet.

A hangulat viszont maguknál jobb.

Nem mindenkinek tetszik, de a Vodafone McLaren Mercedesnél harmónia van. Tiszteljük egymást oda-vissza Jensonnal, és működik a kapcsolat. Néha ő gyorsabb, néha én, felhúzzuk egymást.

Jenson Button szerint azért jönnek ki, mert világbajnokok mindketten.

Talán igen, ez is benne van, meg az is, hogy sokkal idősebb nálam, régóta is ismerjük egymást, a tisztelet természetesen alakult ki köztünk. Tanulni is tudunk egymástól és tanulunk is, figyeljük egymást: akadhat valami, amire felfigyelek, hopp, ezt ő így csinálja, megpróbálom én is. Szerintem ez fordítva is működik.

Vezeti a világbajnokságot, az első Red Bull majdnem egyversennyi távolságra van. El tudja képzelni, hogy csak dobogókkal és talán egy futamgyőzelemmel összejöhet a vb-cím?

Nem, versenyeket kell nyerni. Túl nagy a különbség pontban az első és a második között, 25 a 18 ellen, ha valaki megnyer mindent, lehetetlen vele maradni. Száz százalék, hogy még többször nyernünk kell. Harmadik helyekből ez nem jön össze.

hamsisak

A Ferrarinál már el is döntötték a pilóták sorrendjét, jó ez nekik?

A Ferrarinak ez (a helyzet) hátrány, mert mindenek előtt, ezt nem szabadna megengedni, szabályellenes szerintem. Azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk egymással, még akkor is, ha egy csapatban vagyunk. Alonsónak persze ez előny, mert kevesebbet kell dolgoznia, de inkább melózok többet, és nyerek a helyes úton. Egyszerűen jobb érzést ad. Sosem szeretnék úgy nyerni, hogy Jenson átadja nekem a helyét.

A vb élén áll, a csapatban harmónia van, elégedett a helyzetével?

A szezon felénél járunk, kicsit túl vagyunk rajta, az utóbbi öt-hat futammal sokkal elégedettebb vagyok, mint a korábbiakkal, de még mindig nem mi vagyunk a leggyorsabbak, nem nyerünk elégszer, nem indulunk sokszor az élről, nem tudunk harcban lenni a győzelemért, ami nyugtalanít. Annak persze örülök, hogy a táblázat elején vagyok, a csapat is vezeti a bajnokságot, de ha nem lépünk előre, nagyon nehéz lesz megtartanunk az első helyeket.