A Ferrari tart az új állítható hátsó szárnytól

2010.12.16. 14:53
2011-ben jön az előzést segítő mozgatható légterelő, az elnök reméli, nem lesz belőle balhé, mint a tavalyi dupla diffúzorból.

Bekerült múlt pénteken az új Forma-1-es szabályzatba a már korábban beharangozott különleges hátsó szárny, amitől azt várják, hogy több előzés lesz a futamokon.

A menet közben állítható hátsó légterelő a betiltott F-csatornát váltaná ki, a hatása ugyanaz: ha a pilóta módosítja, a kocsi magasabb végsebességre képes. Az előírások szerint akkor lehet majd alkalmazni, ha egy autó bizonyos távolságon belülre kerül az előtte haladóhoz képest. Mindig csak az üldözők kapcsolhatják majd be, így szinte biztos az előzés.

"Remélem, a hátsó szárny körül minden világos lesz, és a szabályok teljesen egyértelműek. Nem aggódom miatta, de a 2009-ben tapasztaltakat még mindig érezzük" - mondta a szerkezetről Luca Di Montezemolo Ferrari-elnök, aki a tavalyi dupla-diffúzorbalhéra utalt.

A Brawn GP, a Toyota és a Williams akkor a többiektől eltérően értelmezte az előírásokat, hatékonyabb diffúzort épített, és a Brawn teljesen váratlanul, tök simán megnyerte vele a világbajnokságot.

A nagyok, a Ferrari és a McLaren konzervatívan kezelték a szabályokat, mindkettő igen gyenge szezont zárt, az olaszok csak egy futamot tudtak megnyerni.

A FIA pénteken jelezte, a rendszernek a téli tesztekre el kell készülnie, hogy az első futamon már bejáratottan működjön, és gond nélkül használhassák.