További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Fernando Alonso biztos benne, hogy a Forma-1 2011-ben megoldja többévtizedes problémáját, és hosszú idő után újra sok előzés lesz a pályán.
"Évente változtatjuk a szabályokat, hogy több előzés legyen és jobb show. Jövőre visszajön a KERS és érkezik a hátsó szárny, amit menet közben mozgathatunk, ha előzési pozícióba kerültünk. Szerintem ez a kettő együttesen igen jelentős sebességkülönbséget ad, ezért bízom benne, hogy jövőre végre előzésekhez segítenek az új szabályok, és mindenki jobban szórakozik" - idézte a Ferrari-sajtóiroda a spanyolt.
A KERS-t, a kinetikus energiavisszanyerő rendszert 2009-ben mutatták be az F1-ben, de 2010-re betiltották. A McLaren és a Ferrari járt élen a fejlesztésében, a szezon második felére már olyan jól használták ki pilótáik a gombnyomásra érkező plusz lőerőket, hogy Lewis Hamilton kétszer, a ferraris Kimi Raikkönen egyszer nyert vele futamot.
A vezetőülésből állítható hátsó szárnyelem abszolút újdonság, az idei szezon végén betiltott F-csatornát váltja ki: a módosítás kisebb légellenállást, így nagyobb végsebességet eredményez. A tervek szerint csak az kapcsolhatja majd be, aki egy bizonyos távolságon belülre ért az előtte lévőhöz, aki viszont nem védekezhet ugyanezzel a módszerrel.
A két nagy újdonsághoz jön harmadikként a gumi, ami 2011-ben Bridgestone helyett Pirelli lesz.
"A szárny új kísérlezetési vonal is, meghatározója lehet az autó teljesítményének. A másik fontos módosítás a gumi, amivel másképp viselkedik a kocsi. Maximálisan a Pirellikhez kell igazítani a gépet, ha a legjobb eredményt várjuk el tőle" - nyilatkozta a vb-2. Alonso, aki az utolsó futamon veszítette el a bajnokságot, mert képtelen volt megelőzni Vitalij Petrov Renault-ját.