Minden arra utal, hogy a gép oválon elszáll

2011.10.18. 15:26

Dan Wheldon halála után nem engedné többet oválpályán versenyezni az Indycar-autókat a NASCAR-sorozat ötszörös bajnoka, Jimmy Johnson.

"Tudjuk, hogy a versenyzés rizikós, de nyitott kerekű autónál a kockázat tízszeres, több tényező miatt szorzódik fel. Egyrészt a pilóta szabadon ül, másrészt körülötte az ütközési zóna nagyon kicsi és akkor a fedetlen kerekekről még nem beszéltünk. Minden adott, hogy a kocsi óriási sebességnél el tudjon emelkedni a talajtól - idézte az Autosport Johnsont, aki otthon, tévén nézte a tragédiát. - Ez katasztrófa, gyűlölöm, de remélem, tanulnak belőle, és valahogy biztonságosabbá teszik ezeket a gépeket az oválra. Nem tudom, hogy, én inkább látnám ezeket csak épített és utcai pályán, nem engedném oválra."

Danica Patrick és Dan Wheldon

A klasszis elmondta, maga is gondolkodott, hogy elindul az Indianapolis 500-on, de túl veszélyesnek találta majdnem 40 autós mezőnyben 350-nel száguldani. Csak kicsit hibázik valaki, a kerekek összeérnek, és a hátsó máris megy a levegőbe, onnét meg már nincs mit tenni.

Vasárnap Las Vegeasban Wheldon is így halt meg, több kocsi egymásra futott, és felrepült, az angolnak nem volt szerencséje. 14 társa megúszta a tömegkarambolt - szinte karcolás nélkül -, egy napnál többet senki nem volt kórházban.

Jimmy Johnson a 48-as autóban

Johnson a NASCAR-ban sokat fut oválon, de azok az autók sokkal masszívabbak, úgy vannak megépítve, hogy ne szállhassanak el. Ha mégis megtörténik, a csukott kasztniban összehasonlíthatatlanul nagyobb a túlélés esélye.