Kobajasi 2 milliárdja kevés az utolsó helyre
További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Romain Grosjeant hétfőn megerősítették a Lotusnál, így egyetlen ütőképes hely maradt a Forma-1-ben jövőre: a Force Indiánál Paul Di Restának még nincs csapattársa. (Kérdéses még a Caterhamnél, ki vezethet Charles Pic mellett, de az versenyképtelen kocsi.)
Az biztos, hogy Kamui Kobajasi nem kapja meg az indiai istálló gépét, amint Grosjean hosszabbítását közölték, a japán bedobta a törülközőt: jövőre kimarad a Forma-1-ből. Rajongóival és személyes szponzoraival együtt pedig 8 millió eurót, mintegy 2,3 milliárd forintot gyűjtött össze, hogy valahová bevásárolhassa magát, ám a Lotusnak végül nem kellett, a Force Indiánál meg nincs képben.
Van oda jelentkező bőven, és Vijay Mallya csapatfőnök elmondta azt is, hogy ők nem pénzre mennek, hanem tudásra. Kobajasi persze abban sem rossz, de ők inkább a Jules Bianchi, Adrian Sutil, Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi-négyesből válogatnak, vagyis olyat szerződtetnek, aki idén nem indult az F1-ben. (A lenti képen Alguersuari, Sutil, Buemi, Bianchi van, balról jobbra.)
Kobajasi megmondta, elteszi a pénzét jövőre, hogy 2014-ben visszatérhessen, úgy, ahogy visszajöhet most Alguersuari, Sutil vagy Buemi, akik idén maradtak ki.
Nehéz megmondani, ki lehet közülük a befutó. Sutilt ismerik, hiszen ők rakták ki 2011 végén, a másik kettő meg csapattárs volt a Toro Rossónál, mielőtt felmondtak nekik egy évvel ezelőtt. Bianchi idén tesztpilótaként dolgozott a Force Indiánál, de vezetett Ferrarit is a szeptemberi teszteken.
A németnek volt egy bírósági ügye, elítélték a Lotus-résztulajdonos bántalmazásáért - egy buliban üveggel megvágta a nyakát -, ám azt mondja, felfüggesztett börtönbüntetése nem befolyásolhatja a karrierjét. Utazhat mindenhová, ahol van F1-futam, és készül is az újrakezdésre régi-új istállójánál. Nyugodtan várja, hogy alakul a sorsa, de ugyanígy nyilatkozott Alguersuari is. Buemi sanszairól kevesebbet tudni, ám svájciként neki sincs gondja, ha startpénzt kérnének tőle.
A 2013-as csapat- és pilótafelállás
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing Red Bull-Renault
2 Mark Webber Red Bull Racing Red Bull-Renault
3 Fernando Alonso Scuderia Ferrari Ferrari
4 Felipe Massa Scuderia Ferrari Ferrari
5 Jenson Button Vodafone McLaren Mercedes McLaren-Mercedes
6 Sergio Perez Vodafone McLaren Mercedes McLaren-Mercedes
7 Kimi Raikkonen Lotus F1 Team Lotus-Renault
8 Romain Grosjean Lotus F1 Team Lotus-Renault
9 Nico Rosberg Mercedes GP Petronas F1 Team Mercedes
10 Lewis Hamilton Mercedes GP Petronas F1 Team Mercedes
11 Nico Hülkenberg Sauber F1 Team Sauber-Ferrari
12 Esteban Gutierrez Sauber F1 Team Sauber-Ferrari
14 Paul Di Resta Sahara Force India F1 Team Force India-Mercedes
15 ??????????? Sahara Force India F1 Team Force India-Mercedes
16 Pastor Maldonado Williams F1 Team Williams-Renault
17 Valtteri Bottas Williams F1 Team Williams-Renault
18 Daniel Ricciardo Scuderia Toro Rosso Toro Rosso-Ferrari
19 Jean-Eric Vergne Scuderia Toro Rosso Toro Rosso-Ferrari
20 Charles Pic Caterham F1 Team Caterham-Renault
21 ????????? Caterham F1 Team Caterham-Renault
22 Timo Glock Marussia F1 Team Marussia-Cosworth
23 Max Chilton Marussia F1 Team Marussia-Cosworth
A Saubernél, a Force Indiánál, a Toro Rossónál, a Caterhamnél és a Marussiánál még nem biztos, hogy így osztják szét a két rajtszámot.