Ki a legjobb pasi a Forma-1-ben?

2013.07.25. 13:21

Péntektől újra Magyar Nagydíj a Hungaroringen, ismét, ahogy a Forma-1-ben mindig, sok kérdőjellel. Nem tudjuk, milyen lesz az új Pirelli gumi, amit nálunk vet be először élesben a cég a silverstone-i defektek után. Az új abroncsokat múlt héten egy teszten jópáran kipróbálták, ám még többen nem, sem Alonso, sem Raikkönen, sem Hamilton, sem Button nem körözött velük. Bár a próbán Vettel volt a leggyorsabb, a szakértők azt mondják, mégis a Lotusnak és a Ferrarinak kedvezhet inkább. De hogy viszonyul majd az extrém meleghez, ami vasárnap Mogyoródon várja? 40 fokos is lehet a levegő, 60 az aszfalt, csak találgatni lehet, hogy kinek kedvez ez.

Ki a legjobb pasi az F1-ben?

Mi lesz a Mercedesszel, ami titkos tesztjének köszönhetően kétszer is nyert a gumibalhékig, ám közvetlenül azután, amikor a FIA betiltotta a hátsó kerekek felcserélését, már újra szenvedett, és még főnökük, Ross Brawn is elismerte, nagyot szívtak ezzel a tiltással. Pláne, hogy ők büntetésből Silverstone-ban nem is próbálhatták ki a tavalyi módszerrel, de idei keverékekkel készült Pirelliket.

A gumik szorosan kapcsolódnak a futamtaktikához, amit a Hungaroringen tovább kavarhat egy új sebességkorlátozás. Legutóbb, a Nürburgringen Mark Webber leeső kereke eltalált egy operatőrt, ezért egész hétvégén és a továbbiakban is 100 helyett csak 80 km/órával mehetnek az autók a boxutcában: vagyis annak hosszát a Hungaroringen 12 helyett 16 másodperc alatt fogják megtenni, ami 3 kiállásnál már 12 másodperc hátrányt jelent. Emiatt is módosulhat a stratégia, nyerő lehet, aki eggyel kevesebbszer áll ki, de biztosat csak a futamon mondhatunk.

Hatásos lesz-e az új, minden eddiginél rövidebb második előzési zóna a Hungaroringen? A célegyenes mellett most először kijelöltek még egyet, ám váratlan helyet, az első és a második kanyar közötti rövidke félegyenest választották. DRS nélkül itt nagyon nehéz előzni, ám a FIA arra számít, ha valaki nyithatja a hátsó szárnyát, a második kanyarban bebújhat ellenfele mellé. Hogy így lesz-e, arra megint csak a futam adhat választ.

És akkor ott vannak a szokásos kérdések, amik az év eleje óta előjönnek minden futam előtt. Megoldja-e időmérőgondjait a Lotus, de különösen a Ferrari, hogy Raikkönennek, illetve Alonsónak ne kelljen az 5-8. helyről rajtolnia, és egész versenyen át kapaszkodnia az élmezőny után?

Magához tér-e a McLaren, ami az első futam óta szenved, és középcsapattá süllyedt? Elméletileg a hőség kedvezhet Jenson Buttonnak, de hogy ennek a McLaren kocsinak mennyire, az rejtély.

Összekapja-e magát végre Felipe Massa, aki 2008-ban majdnem nyert a Hungaroringen, 2009-ben majdnem meghalt, az utóbbi félévben pedig újra árnyéka régi önmagának, és, ahogy egy éve, ismét mindenki az utódját keresi. Tavaly visszahozta, de jelenleg inkább csak töri a Ferrarikat pontszerzés helyett, most legalább olyan nehéz a dolga, mint 2012-ben, hogy megőrizze helyét a csapatnál, illetve a Forma-1-ben.

Jósolgathatnánk még a vb-esélyeket is, de 10 futammal a vége előtt, nem egészen féltávnál ennek sincs sok értelme. Tavaly ilyenkor Alonso több, mint 45 ponttal, vagyis majdnem két futamnyival verte Vettelt, aztán mégis a német lett a bajnok. Jelenleg 157-123-ra Vettel vezet Alonso előtt, ám még a 116-tal álló Raikkönen sikere sem zárható ki.

Ahogy tehát minden jó F1-hétvége előtt, újra teli vagyunk bizonytalansággal, annyit tudunk viszont - hacsak váratlan nem történik -, hogy ki lesz az a 22 pilóta, aki vasárnap rajthoz állhat. A Forma-1-ben már ez sem ki dolog, úgyhogy ezt kihasználva gyorsan - még mielőtt valakit lecserélnek - eldönthetjük, ki a legjobb pasi a Forma-1-ben. Hogy megkönnyítsük a döntést, munkaruha helyett majdnem mindenkit civilben mutatunk meg, úgy, ahogy csak ritkán látjuk őket - overallban szerepelnek még eleget úgyis.

Irány a galéria, aztán lehet szavazni!