Luca, Ottilia
1 °C
5 °C

Mennyire sajgott Fernando Alonso háta? És mennyire nem Kimi Raikkönené?

2013.11.05. 12:57

28G-vel, vagyis a gravitációs erő 28-szorosával csapódott az aszfaltnak Fernando Alonso Ferrarija, amikor az Abu-dzabi GP-n előzte Jean-Eric Vergne Toro Rossóját. A spanyol lement a pályáról, ráfutott a kerékvetőre, ami megdobta. Az előzésből kisebb balhé lett, az ugratás úgy 3 másodpercnél látható:

"Fáj egy kicsit a hátam, mert nagy becsapódás volt" - mondta Alonso a futam után, bár a SkySportsnak adott - kimerült, de jó hangulatú - interjújában nem beszélt erről.

Az F1-autókba szenzor van építve, ami 18G-s csattanás fölött jelez, és a pilótának ezután kötelező orvossal megnézetnie magát, rendben van-e. A Ferrari is bejelzett, Alonsót elvitték egy rövid, ám annál komolyabb rutinvizsgálatra, ami negatív eredménnyel zárult. Az istálló posztolt is egy meglehetősen ijesztő képet arról, amint Alonsót egy gép alá teszik.

Alonso a vizsgálat előtt
Alonso a vizsgálat előtt

A kórházból azonnal kiengedték, azt mondták, nincs veszélyben indulása a két hét múlva kezdődő amerikai futamon. Úgy tűnt, már annyira jól érezte magát, hogy a hoteljéből egy meglehetősen nagy hátizsákkal távozott:

Alonso szürke felsőben, fekete hátizsákkal
Alonso szürke felsőben, fekete hátizsákkal

Másnap reggel Alonso ezt twittelte: "Az éjszaka szó-szó volt. További vizsgálatok kellenek, megpróbálok 100 százalékos lenni, amilyen gyorsan csak lehet".

Vagyis, úgy tűnik, a hátizsák elhamarkodott volt, és a hátfájás még nem múlt el.

Hétfőn derült ki az is, hogy Kimi Raikkönen még szombaton ugyanilyen, és hasonló erősségű becsapódást szenvedett, amikor szintén ráment az egyik kerékvetőre, ami nagyon megdobta a Lotust. Eric Boullier árulta el, hogy ott 21G-s erőhatás érte a finnt, és ott is jelzett a rendszer - ám Raikkönen nem ment kivizsgálásra. Neki nem fájdult meg az amúgy rossz háta, amivel sok-sok korábbi baleset miatt mintegy 10 éve bajlódik, és pár hete újra elő is jöttek a fájdalmak.

Boullier azért elevenítette fel a két nappal korábban történteket, mert még mindig nem érti, versenyzőjét miért büntették, zárták ki az időmérőről, és indulhatott csak az utolsó helyről - a Lotus fenéklemeze szerinte egyértelműen a nagy koppanásnál sérült meg annyira, hogy a kocsi megbukott a technikai ellenőrzésen.

"Van róla videó és az adatok is ezt támasztják alá. 21G-t kapott a kocsi, minden szenzor leállt, a gép alja megsemmisült" - mondta az Autosportnak.

Lehetséges, hogy ez volt az a koppanás, de nem biztos:

Raikkönen másnap rendben elindult a futamon, ám csak a második kanyarig jutott, egy szerencsétlen koccanás miatt fel kellett adnia.