Ecclestone 3 duplázós futamért lobbizik

2014.01.29. 14:54

Levelet írt a 11 F1-csapatfőnöknek Bernie Ecclestone, hogy fontolják meg, és fogadják el, hogy ne csak a szezon utolsó, hanem az utolsó három futamán számolják duplán a megszerezhető pontokat.

A szezon egyik új sportszabálya, hogy a befejező Abu-Dzabi GP-ért kétszer annyi pont jár majd mindenkinek, mint egy átlagos futamért, nagy felháborodást keltett mind a pilóták, mind a csapatvezetők, mind a Ferrari-elnök, végképp a szurkolók és a szakértők között, de az elképzelést nem tudták megvétózni.

Az f1zone.com szerint Ecclestone alapból három duplafutamot akart, ám ezt az istállók nem engedték, így egyben állapodtak meg, az utolsóban. Chris Horner Red Bull-vezető a duplázás ellen volt, de azt támogatta, ha mégis bevezetik, az utolsó három futamra tegyék, "hogy ne csináljak az utolsó GP-ből lottóhúzást".

Az újabb felhívás ellenére a módosítás valószínűtlen, mert - amint arról a jerezi teszten Toto Wolff Mercedes-igazgató beszámolt - a múlt heti F1-tanácskozáson is szóba került ugyan a dolog, ám gyorsan asztal alá söpörték, módosítás nélkül.

Ha belegondolunk, Ecclestone-nak és Hornernek igaza van, az egyszeri duplázás sokkal negatívabban/pozitívabban befolyásolhat bárkit, mintha háromszor lenne alkalma sokkal több vagy kényszerülne sokkal kevesebb pontot szerezni.

Sebastian Vettel elsők között utasította el az egyszeri duplázást, véleményét a keddi tesztek kezdetén is megerősítette: "Képzeljék el, mi lenne, ha a futballban az utolsó öt percben lőtt gól kettőt érne".

Toto Wolff szerinte azért kellene feltétlenül szabadulni az egyszeri duplapontozástól, de az egész duplás ötlettől alapvetően, mert a drukkerek keményen elutasítják.

"Nyilvánvalóan senki nem számított arra a mocsokáradatra, ami a duplázós döntést követte. Ha a szurkolóink és a nézők 99 százaléka azt gondolja, rosszul döntöttünk, akkor a kérdést újra kellene tárgyalni" - idézte az Autosport.

Az F1-tanács december elején fogadta el, hogy az utolsó verseny eredménye duplán számítson mind a pilóták, mind a gyártók világbajnokságában. Az ötlet mozgatórúgója, hogy az utóbbi négy vb-t Vettel és a Red Bull nyerte, ám ha a befejező nagydíj kettőt érne, még az utolsó pillanatban is lehetne előzni, függetlenül attól, hogy egy versenyző majdnem kétversennyi ponthátrányban van ellenfeléhez képest.

Változtatás még lehetséges, ám ehhez a 11 csapat egyhangú támogatására van szükség.