Kubica: Az F1-rutin nem segít a raliban

2014.02.07. 09:02

Harmadik rali-vb futamán hajt a WRC-kategóriában a hétvégén Robert Kubica. Az előző kettő nem sikerült jól: tavaly év végén Walesben kétszer bukott, idén Monacóban egyszer. Utóbbin a legjobbak között volt, amikor a baleset érte, és állítja, csak azért, hogy biztosan célba érjen, nem fog lelassítani.

"Csak akkor tanulsz meg gyorsan vezetni, ha gyorsan vezetsz. Ha lassan mész, rengeteg dolog nem fog megtörténni veled, és nem tanulsz. Egy nap a győzelemért akarok küzdeni, ezért fel kell fedeznem bizonyos dolgokat, vagyis továbbra is így állok a ralihoz. Tanulópénz, meg kell fizetni. A rutinom és a gyorsaságom még nincs összhangban - vázolta a helyzetét a lengyel az Autosporton. - Végig lehet menni egy ralin 2 és fél másodperccel lassabban is kilométerenként, de úgy sokkal kevesebbet tanulsz. Ráadásul murván ezek a kocsik erőre vannak kitalálva. Ha lassan mész, nem viszel át erőt a a gumikra, így kisebb a tapadás, jobban jár a gép alattad. Nem egyszerű dolog ez. Sokan azt hihetik, ha lassan megyek, jobb lehetek, de ha lassan megyek, csak több necces pillanatom akad."

Kubica Forma-1-es pilótaként azért ralizott, mert ez a kategória segített neki jobbá válni az F1-ben, ám állítja, fordítva nem ez a helyzet.

"Az F1 teljesen más. Amit onnét hozok, nem negatív, de nem mindig jelent segítséget. Az F1-ben a tapadást maximálisan kihasználhatod, az út szélességét szintén. Minden tökéletes. Raliban mindig figyelembe kell venned, hogy nem tudod, mennyire tapad az előtted álló szakasz, és azt is nehéz megmondani, milyen az előtted álló kanyar. Nem ugyanaz, mint a Forma-1."

Amikor Raikkönen két éve visszatért a raliból a Forma-1-be, hasonló tapasztalatokról számolt be. Az F1-ben a pályán többszázszor végigmennek egy hétvégén, és minden kanyar valójában ugyanolyan marad. A raliban egyszer-kétszer teljesítenek minden szakaszt, ráadásul semmi sem épített, így folyamatosan változik, változhat, miután egy-egy autó átment rajta.

Kubica kényszerből váltott ralira, miután 2011 februárjában életveszélyesen megsérült egy kisebb raliversenyen, és majdnem meghalt. Jobb karját képtelen száz százalékosan használni, F1-autót emiatt nem tud rendesen vezetni. Tavaly a WRC2, a WRC előtti kategória bajnoka lett, az utolsó futamra egy WRC-Citroent kapott. Idén a Ford WRC-csapatához szerződött. Munkaadói el vannak ájulva tőle, és biztosak benne, a raliban is olyan sikeres lesz, mint a Forma-1-ben. A 27 éves pilóta egy futamon győzött az F1-ben rövid pályafutása alatt, ami 2006 közepétől 2010 végéig tartott.