Olivér
1 °C
5 °C

Tényleg Raikkönené a legcsúnyább autó?

2014.02.18. 14:47

Melyik a legcsúnyább?

  • 3242
    Caterham
  • 1263
    Ferrari
  • 372
    Red Bull
  • 371
    Force India
  • 278
    Lotus
  • 147
    Marussia
  • 129
    Toro Rosso
  • 82
    McLaren
  • 70
    Mercedes
  • 49
    Sauber
  • 46
    Williams

Szerdán Bahreinben folytatódik az F1-tesztszezon, és jön az utolsó új idei autó, a Lotus-Renault, amit hivatalosan az első nap elején mutathatnak be. Nem kevés vélemény szerint ez lesz a legcsúnyább, bár a már bemutatottak sem panaszkodhatnak, az új szabályok miatt a dizájnerek praktikusra, mint pofásra tervezték a kocsikat. Egy sor pilóta és mérnök leszólta már a csúnya autókat, Vettelnek, Alonsónak, az RBR-t rajzoló Adrian Neweynak sem tetszenek. Sőt, már a FIA is kapcsolt, szinte biztosan csak egy évig kell elviselnünk ezeket, mert jövőre változtatnak az előírásokon, pontosabban meghatározzák a szabályokat, hogy efféle esztétikai merényletek ne fordulhassanak elő. 19 futam azért nem kevés, így a teszt előtt megszavaztatnánk, melyik autót találják önök a legcsúnyábbnak, és - ha ez egyáltalán lehetséges -, melyiket a legszebbnek, pontosabban a legkevésbé rondának.

Minden bizonnyal eséllyel indul a csúnyák között a Caterham, a Lotus és - Alonso, valamint Raikkönen gépe - a Ferrari, míg a szebbeknél a Red Bull favorit, a Mercedes a kihívója, és talán lesz olyan, aki a McLarent preferálja - szerintünk, aztán könnyen lehet, hogy önök teljesen máshogy szavaznak majd mindkét kategóriában.

Melyik a legkevésbé csúnya?

  • 1650
    Red Bull
  • 1074
    Mercedes
  • 989
    Ferrari
  • 734
    Lotus
  • 629
    McLaren
  • 372
    Caterham
  • 340
    Williams
  • 236
    Sauber
  • 172
    Force India
  • 164
    Marussia
  • 45
    Toro Rosso

A pályán a lényeg persze a gyorsaság, ebben eddig a Mercedes tűnik a legjobbnak, valamint a Ferrari és a McLaren, ez a három istálló végezte a legjobb és a legtöbb munkát az első teszten, Jerezben.

A legrosszabbat egyértelműen a Red Bull és a Renault, minden szem rájuk szegeződik szerdától, a kérdés, tudnak-e javítani. Bahreinben már a meleggel is meg kell küzdeniük, ami a nagy hűtésigényű Renault-turbómotornak nem túl jó hír. A világbajnokok viszont ígérik, ezúttal nem vallanak szégyent, az RBR és a Renault is állítja, megtalálták és kijavították a hibákat az előző három hétben, így remélik, hogy megkezdhetik a felzárkózást a többiekhez.

A Renault javulásában persze nem csak a Red Bull, de a Toro Rosso, a Caterham és a Lotus is bízik, hiszen nekik is a francia gyár szállítja a motorokat, vagyis ha netalántán buknak, minden bizonnyal együtt teszik ezt.

A napi program Bahreinben különösen érdekesen alakulhat, mert reggel 9 és délután 5 óra között meglehetősen nagy hőingadozásra lehet számítani. Délelőtt, a melegedő, sőt, inkább forrósodó pályán és délután, a hőségben jócskan eltérhetnek egymástól az időeredmények.

Nekünk, itt Európában kissé korán kell kelnünk, magyar idő szerint a teszt reggel 7 és délután 3 óra között zajlik majd, egészen szombatig. Utána pár napot pihennek a résztvevők, és jövő csütörtöktől vasárnapig nyomják le az utolsó négy tesztnapot, ugyancsak Bahreinben.

Nekem tetszenek az idei autók

  • 3450
    Nem
  • 1176
    Igen

Ami kifejezetten szerencse: idén a Bahreini GP is esti futam lesz már, alkonyatban indul, sötétben ér véget, ugyanúgy, mint az abu-dzabi. Amikor a verseny startol, a teszt most akörül végződik, tehát a nagydíj, illetve az időmérő időpontjában nem köröznek a kocsik, vagyis lesz némi ismeretlenségi faktor április első hétvégéjén, a szezon harmadik futamán.