Hedvig
7 °C
23 °C

A 100 kg benzin nem elég a kanadai F1-re

2014.06.04. 13:21 Módosítva: 2015-05-03 00:47:22

Energiapótlás szempontjából az eddigi legnehezebb futam vár a Forma-1-re a hétvégén, a Kanadai Nagydíjon. A montreali pálya hosszú egyenesei a szokásosnál jobban igénybe veszik a motorokat, a kevés féktáv miatt pedig a KERS, ami a fékezéskor felszabaduló energiát hasznosítja, itt csak kisebb teljesítményre képes.

"Montreal állít idén a legnehezebb feladat elé a motorok szempontjából. A hosszú egyenesek miatt a kör 55 százalékában padlógázon megyünk, arra számítok, hogy átlépjük a 330 km/órát. Nagyon kell az energia-visszanyerő rendszerek többletereje a végsebességhez és a gyorsuláshoz" - harangozta be a futamot Remi Taffin, a Renault motorfőnöke.

Először fordul elő a tankolás nélküli F1 történetében, hogy az autók kevesebb benzinnel indulnak, mint amennyi elég a versenytávhoz. A Renault ugyanis állítja, a megengedett 100 kiló benzinnel nem lehet célba érni - használni kell az E-felhalmozó rendszereket. De ez sem lesz egyszerű.

"Mivel kevés a kanyar, az energiagyűjtés meglehetősen nehéz. Az autók csak ritkán lassítanak egy kör alatt, vagyis itt a motorgázokból kell több energiát gyűjtenünk. Annyi többletenergia kell, amennyit csak össze tudunk szedni, mert necces lesz a fogyasztás. A benzinnel a lehető legtakarékosabban kell gazdálkodnunk a versenyen."

Vagyis aki nem tud rendesen spórolni, és Renault motorja van, elméletileg nem ér célba. A Red Bullnak, a Lotusnak, a Toro Rossónak és a Caterhamnek figyelnie kell, mennyi üzemanyagot és mennyi többletenergiát használ, mert könnyen lehet, hogy az utolsó körökre kifogynak mindkettőből.

Azért nehéz ez különösen Vetteléknek, mert a mercedesesek már eddig is gyorsabbak voltak náluk az egyenesekben, így lemaradásuk Kanadában tovább nőhet. A Renault viszont ígéria, az itt bemutatandó alkatrészek segíteni fognak, és a világbajnok legutóbbi, monacói kiesését okozó problémát is sikerült kiküszöbölniük. Taffin állítja, az év elején erre a futamra ígértek teljes formát, és ezt tartani is tudják. Ennek ellenére a gyári Mercedesek, Hamiltonnal és Rosberggel favoritok.