Hotelen és a repülőjegyen spórolna az F1

2014.06.06. 14:38

Tovább egyezkednek a Forma-1-ben a költségcsökkentésről, ami miatt jövőre az eddig megszokott versenyhétvége rendszerét is átalakítanák kissé, értesült az Autosport.

Jonathan Noble szakíró forrásai szerint az eddigi két, másfélórás szabadedzés helyett jövőre lehet, hogy mindössze egy lesz, mert így a csapatoknak elég lenne egy nappal később a helyszínre utazniuk - az egyetlen edzést ugyanis késődélutáni időpontban tartanák. Ez lehetne akár 5 óra is, bár a szezon elején és végén a sötétedés miatt biztos, hogy nem tudnának ilyen későn kezdeni azokon a pályákon, ahol nincs kiépítve a világítás. Ausztráliában, Kínában, Malajziában, majd év végén Japánban nem megoldható a késői edzés.

Az egy nappal későbbi érkezéssel jelentős összeget spórolnának a csapatok a hotelszobák bérlésével és az egyéb utazási költségekkel, és állítják, a változtatás még a nézőknek is kedvezve - bár ugye feleannyit kapnának a belépőjük áráért, mint eddig. Vagyis felmerül, hogy a promótereknek nem kellene-e félnapijegyet árulniuk az eddigi egész napos helyett, ami jelenleg már reggel 10-től F1-programot biztosít. További kérdés, hogy a tréningeket közvetítő tévécsatornák mennyivel fizetnének kevesebbet.

Viszont azzal, hogy később kezd a szabadedzés pénteken, a szurkolóknak nem kellene egész napot kivenniük a munkahelyükről, illetve kevesebb időt kellene hiányozniuk az iskolából a gyerekeknek - érvelnek állítólag az istállók. Ami addig rendben is van, hogy délelőtt nincs edzés, így arra nem kell kimenni, csakhogy a Forma-1-es pályák többsége nem a belvárosban van, elég csak Silverstone-ra, Hockhenheimre, a Nürburgringre vagy az ausztriai Spielbergre gondolni, ezeket rengeteg idő megközelíteni, így nem valószínű, hogy ebéd után elég lenne elindulni oda. Nem minden pálya van olyan szerencsés helyen, mint a Hungaroring, aki a belvárosból is maximum félóra kocsival, sőt.

Az ötlettel az Autosport szerint a csapatok álltak elő, de még a Forma-1-es Tanácsnak és az FIA Világtanácsnak is rá kell bólintania ahhoz, hogy 2015-ben valóban eltöröljenek egy szabadedzést. A következő ülés egyébként június végén van, ahol a várakozás szerint el is fogadják majd a javaslatot, annak ellenére, hogy a versenyek promóterei minden bizonnyal ellene lesznek, hiszen a megfelezett pénteki program miatt biztosan csökkenne az aznapi bevétel. Vagyis az egész változtatás még egyáltalán nem biztos, azért a végső döntés most nem tűnik pusztán formaságnak.

Az ülésen emellett arról is tárgyalnak majd, hogy eltöröljék a szezon közbeni teszteket, amit idén hoztak be újra több mint öt év után, illetve csökkentsék az előszezon tesztelési idejét. A parc fermé szabályait is szigorítanák, hogy a csapatok ne tudjanak az utolsó utáni pillanatokban is új fejlesztéseket beépíteni a kocsikba, még akár a versenyhétvégék közben is.