F1: állórajt biztonsági autós szakasz után és mesterségesen szikrázó kocsik

2014.06.20. 10:00

A héten Londonban találkoztak a Forma-1-es csapatfőnökök egy mítingen, amit a Ferrari-elnök Luca Di Montezemolo kezdeményezett, a téma az F1-show fokozása volt, azaz hogyan tehetnék izgalmasabbá a futamokat.

Idén Dél-Amerikában mintegy 20 százalékkal csökkent a tévés nézettség, de jóval kisebb mértékben esett több európai országban, így például Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban is. Nyolc futamból csak kettő, maximum három volt nem csak megszállott rajongók számára is nézhető, így azon tanakodtak, mivel növelhetnék ismét az érdeklődést az F1 iránt.

Mit gondol az álló újrarajtról?

Az Autosport a hétvégi Oszták GP helyszínén megtudta, hogy a vezetők megállapodtak, 2015-től kezdve a biztonsági autós szakaszok után nem repülő-, hanem állórajttal folytatódik a verseny. Ugyanúgy felállnak a célegyenesben a kocsik, mint a legelső startnál, a piros lámpa elalszik, és lehet menni. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy versenyen több indulást is láthatunk, idén Bahreinben és Kanadában is sor került volna ilyesmire.

További ötlet, hogy mesterségesen hozzák vissza a szikrázást az F1-be, ami a 80-as, 90-es években olyan klasszul nézett ki. Akkor még nem volt az autókón fa fenéklemez, ami a 90-es évek közepe óta kötelező, így ha leért az aljuk, szikrákat szórtak.

Milyen ötlet a mesterséges szikráztatás?

Most pénteken, az Osztrák Nagydíj szabadedzésein Nico Rosberg Mercedesének és Kimi Raikkönen Ferrarijának aljára titánium lemezeket szerelnek, hogy leérve szikrázzanak. A két gépen különböző helyekre teszik a fémlapokat, azt tesztelik, hol érvényesül legjobban a hatás.

Rosberg autója délelőtt már szórta is a szikrákat a célegyenesben, nem túlzottan, csak úgy szolidan, de nem néz ki rosszul.

A rajtos ötletet és majd a szikráztatást is el kell fogadnia az F1 Világtanácsnak jövő heti ülésén, de ez csak formaságnak tűnik, mivel az istállók megállapodtak.