Vettel és Hamilton is panaszkodik az esőgumikra

2014.10.17. 11:21

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és több pilótatársa is arról beszélt a Szocsi Nagydíj hétvégéjén, hogy jobb esőgumikra lenne szükség az F1-ben, a mostaniak gyenge teljesítménye miatt ugyanis inkább kockázatot vállalnak az átmeneti, intermediate gumikkal.

A német az Autosportnak azt mondta, hogy már a szuzukai baleset előtt is többször felvetették a problémát a Pirellinek, hogy változtatni kellene az extrém esőre gyártott gumikon, mert azok csak annyira speciális körülmények között hasznosak, hogy vonakodnak arra cserélni még akkor is, ha már esik.

„Amint elmegy a pályáról a víz nagyja, már vissza is akarunk cserélni az intermediate-ekre, az azok jelentette kockázatokkal együtt, hogy gyorsabbak lehessünk. Ezen változtatni kell” - mondta. Ebben a pontversenyben jelenleg élen álló Lewis Hamilton is egyetértett vele, aki szerint az enyhe kifejezés, hogy nem a legjobbak a mostani esőgumik.

„Emlékeim szerint a Bridgestone-ok nagyon jók voltak esőben. A slickeket mindig nagyon fejlesztik, de úgy tűnik, az esőgumikra nem fordítanak akkora figyelmet.”

Szerinte is olyan gumikra lenne szükség, ami ugyan eltakarítja a vizet, vagyis biztonságos, de kellően gyors is ahhoz, hogy érje meg kockázatot vállalni az átmeneti abroncsokkal.

A Pirelli a 2014-es szezon előtt sokat dolgozott a most kritizált esőgumikon, de a motorsport részleget vezető Paul Hembery szerint nagyon komplex dolguk van, hiszen többet között azt is figyelembe kell venniük, hogy milyen körülményeknél küldik be a biztonsági autót, illetve hogy az esőgumik használata esetén nagyon lecsökkennek a látási viszonyok a felvert vízfüggöny miatt, ami miatt szintén hamarabb beküldik a Safety Cart.

Éppen ezért nem is nagyon tudnak min fejleszteni, mert arra a pár körre, amíg megérkezik a SC, szinte senki nem cserél, megpróbálják kihúzni az intermediate-eken. Ugyanakkor kiemelte az Autosportnak, hogy korábban hozzájuk nem érkezett panasz a gumikra, ennek ellenére megvizsgálják a felvetést az FIA-val, hogy szükséges-e bármilyen módosítás a folytatásban.