Teljes égés a McLaren Hondánál

2014.11.26. 13:40

Szerdán újra nem indult be a McLaren Honda az abu-dzabi teszten, miután kedden, a hibrid gép első napján mindössze három lassú és nem teljes kört tudott megtenni, illetve kétszer le is robbant. Szerdán két körfélét és egy lerobbanást sikerült összehozni.

Eric Boullier csapatfőnök az Autosportnak elmondta, egyelőre nem teljesen értik ők sem, mi a hiba. Már reggel hatkor bementek a garázsba, hogy minden rendben legyen a fél 9-es kezdésre, beindították a kocsit minden gond nélkül. Aztán amikor 9-kor újrapróbálkoztak, már nem indult be.

Kedden elektromossági problémák hátráltatták a gépet, gond volt az üzemanyag-ellátással és az adatátvitellel is, valószínűleg egy újabb elektromos rendellenesség lépett fel.

Az istállónál viszont nem aggódnak, a japán motorfőnök szerint a többiek is így kezdték, úgyhogy nincs nagy baj.

"Ez a hét arról szól, hogy csekkoljuk a rendszert, mielőtt februárban belekezdenénk a rendes próbákba. Amikor az év elején Jerezben (a teszten) voltam, én is láttam, ahogy a csapatok küszködnek a turbómotor beüzemelésével. A célunk az volt, hogy ezen túllegyünk, mire 2015-ben kezdünk" - mondta Arai Jaszuhisza, a japán projektfőnök.

Abban igaza van, hogy a Renault még náluk is jobban szenvedett februárban, de a Ferrarinak kevesebb gondja volt, a Mercedes meg egész jól ment már a legelső napokban is. A menedzser szerint az is számít, hogy ez még nem a végleges motorjuk, fejlesztés alatt áll, azt majd csak jövő februárban vetik be.

"A motort még fejlesztjük, ez nem a versenymotor. Időben vagyunk a következő évre szánt fejlesztésekkel. Ausztrália előtt előrébb lépünk, jól haladunk" - nyugtatott le mindenkit.

A szerda ugyanúgy végződött, mint a kedd, a trailer platóján. Boullier elmondta, keresik a hibát, rajta vannak a problémán, de amikor megtalálják, jön egy másik. Az elektromos dolgokkal ráadásul vigyázni kell a nagyfeszültség miatt, így lassabban megy a gondok feldolgozása és megoldása. Az akkumulátort újra ki kellett venniük, idő kellett a javításhoz, "de még mindig jobb, hogy itt történik, mintha Jerezben lenne ugyanez".

A McLarennek ez még az idei kasztnija, amibe beszerelték a motor első változatát. Két hónap múlva teljesen új kasztniba teszik be a mostaninál is újabb motort. Vagyis erre a két napra összeraktak egy kocsit, ami egyszer sem tudott rendesen végigmenni a pályán. Azért ennél valószínűleg ők is többre számítottak.

UPDATE: Szerda este Boullier is elismerte, hogy ennél tényleg többre számítottak. "Nem elég, amit teljesítettünk, nem lehetünk boldogok, de legalább rájöttünk pár dologra. Csak ki akartuk próbálni a rendszert, de elbuktunk. A teszt ennek ellenére bónusz, sokkal jobban fájt volna, ha Jerezben történik ugyanez" - idézte az Autosport. A menedzser nem zárta ki, hogy a hibrid autót még egyszer megpróbálják pályára küldeni a februári jerezi teszt előtt, de az biztos, hogy most visszaviszik Angliába, és tüzetesen átvizsgálják.

Hivatalosan is eltörölték a duplapontot

Ahogy az várható volt, a következő szezonban már nem osztanak dupla pontokat a Forma-1-es világbajnokság szezonzáró nagydíján, döntött az F1-bizottság Genfben. A mostani idény vége előtt a dupla pontok egyik ötletgazdája, a Forma-1 első számú embere, Bernie Ecclestone is elismerte, hogy "nem jött be" a változtatás, ő előzetesen izgalmasabb fináléban reménykedett.