A gyerekem? Egészséges!

02
2015.05.02. 08:14
A Ferrari Forma-1-es pilótája, Kimi Räikkönen péntek délután Budapesten meghajtotta a csapat 2010-es autóját. Mielőtt viszont megtette volna mindezt a 2015-ös budapesti Nagy Futam sztárvendége, egy Duna-parti szállodában szakított pár percet az Index kérdéseire.

Tavaly elég nehéz idénye volt, idén viszont már egyszer ott volt a dobogón. Mi változott meg a télen?

Jobb most a kocsi, a csapat nagyon jó munkát végzett a télen, a dolgok pedig kezdenek rendbe jönni. Az első pár futamon még volt gondunk, emiatt kritizáltak is minket, de ez része a versenynek.

Gyorsak vagyunk, ez látszik az időmérőn, és már az is, hogy versenyen is képesek vagyunk jól teljesíteni. Innen komoly csapatmunka kell majd, hogy még tovább fejlődjünk, és még jobb helyzetbe kerüljünk.

Már családos ember, mekkora változást jelent ez az életében?

Kimi Räikkönen

A 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen 2001 óta szerepel a Forma-1-ben, összesen 216 futamon indult eddig. Első évét a Saubernél kezdte, majd öt év McLaren és három év Ferrari következett, az olaszoknál az első évében világbajnok is lett. 2010-ben és 2011-ben saját döntéséből távol maradt az F1-től, mindkét évben indult a rali-vb-n, de 2011-ben a NASCAR-ban is kipróbálta magát. 2012-ben visszatért az F1-be a Lotus csapatával, de 2014-től újra Ferrarival versenyez a jelenleg 35 éves, 20 futamgyőzelemmel rendelkező finn.

A civil életben jelent inkább, hiszen korábban eggyel kevesebben voltunk. Összességében viszont nem mondanám komolynak, nyilván sok időt töltünk a gyerekkel, de nagyon boldogok vagyunk, a kicsi is egészséges.

Még bele kell szoknunk, az utazások is több tervezést igényelnek, mert nem olyan egyszerű, mint ketten. De nagyon sok jó dolgot is jelent, rengeteg boldogságot és nevetést hozott az életünkbe.

Ma a 2010-es Ferrariban ül majd, de amikor ezekkel versenyeztek, éppen ralizott. Mennyire ismered?

Nem ismerem nagyon, csak bemutatókon használjuk, úgyhogy nem is fogom neki annyira nyomni.

Hiányzik a ralizás?

Igen, jó lenne többet ülni raliautóban, remélhetőleg majd a jövőben lesz is erre alkalom. Nagyon élvezem csinálni, nagyon nehéz sport, és sok tapasztalatot lehet belőle gyűjteni.

Nehezebb, mint a Forma-1?

Igen, legalábbis nekem, de ha a ralisokat kérdeznéd, lehet, hogy ők azt mondanák, hogy nekik egy F1-kocsit nehezebb vezetni. Én az F1-hez szoktam, meg a NASCAR-hoz, ehhez képest a rali teljesen másmilyen, úgyhogy számomra ez így is marad. Nehezebb gyorsnak lenni, és ha hibázik az ember, sokkal nagyobb árat fizet érte.

Minek kell ahhoz történnie, hogy jövőre ne vezessen F1-kocsit?

Erről inkább a csapatot kellene kérdezni, de természetesen jó teljesítmény kell, és hogy meg tudjunk verni másokat, ahhoz, hogy folytassam.

Miben tud még fejlődni az idei kocsi?

Még gyorsabbnak kellene lennünk, hogy még több versenyt nyerhessünk. De azt gondolom, hogy megvan ehhez a megfelelő tervünk, és jó emberek dolgoznak a kocsin, úgyhogy jó irányba haladunk. Meg tudjuk csinálni, de időbe fog telni azért.

Idén rendezik a harmincadik Magyar Nagydíjat, amit 2005-ben megnyert. Mit jelent az életében ez a futam?

Nagyon szép helyen van a verseny, jó itt lenni, mert közel van a pálya a városhoz, és szurkolónk is van bőven itt. Van jó és rossz emlékem is, de szeretek ide jönni, és mindig várom ezt a versenyt.

A futam alatt a városban vagyunk, ami szintén jó, és az egész valahogy nyugodtabb a nyári szünet miatt.