F1-pilóta és csapat ilyen cikiben talán sose volt

2015.05.08. 13:57

Március végén megegyeztek az F1-csapatok, hogy az idénre engedélyezett négy motor helyett ötöt lehet majd használnia minden pilótának. Az ügyben jövő csütörtökön szavaznak élesben, ám a hétvégi Spanyol GP-n a legtöbb istálló visszatáncolt, nemmel fog voksolni a plusz egy motorra.

A döntés a Red Bull Racinget és Daniel Ricciardót érinti legfájóbban, az ausztrál ugyanis Barcelonában már a negyedik motorját használja. Az RBR összesen a hatodiknál tart az engedélyezett nyolcból, mert már Danyiil Kvjat is a második Renault motort gyűri.

Chris Horner csapatfőnök az Autosportnak beletörődve mondta, hogy újra az történt, ami az F1-ben elég gyakori, megállapodtak valamiben, aztán jópáran véleményt változtattak.

Az újság úgy tudja, a Red Bull és a Mercedes istálló az extra motor mellett fog szavazni, a Williams, a Force India, a McLaren és a Ferrari viszont ellene, anyagi okokra hivatkozva.

Most már Ricciardo sem tud mosolyogni
Most már Ricciardo sem tud mosolyogni

Horner egykedvűen beszélt arról is, hogy rajtuk egy motor túl sokat nem segítene, már felkészültek, hogy 8-9 turbót fognak elhasználni az idény végéig, pilótánként.

Amellett, hogy a Renault-nak ez gigaköltséget jelent, Ricciardót a következő motorcserénél már tíz hellyel visszasorolják a rajtnál, aztán a következőért öttel, és így tovább mindig öt hellyel sújtják a következő új motor beszerelésekor. Vagyis akár már Monacóban kínos helyzetbe kerülhet.

A Renault-t mindez nagyon érzékenyen érintheti, és egy okkal több a kivonulás mellett. Most még persze itt vannak, újra fogadkoznak, hogy megoldják a megbízhatósági problémákat, amiken a háromhetes szünetben rengeteget dolgoztak, akár a teljesítmény rovására is.