További Forma-1 cikkek
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
- Kicsúszás, eső, 50 perces várakozás – így telt a Formula–1 pénteki programja
Az FIA a héten, Justin Wilson halálával egyszerre közölte, hogy újraindítja a fejvédős kísérleteket, Charlie Whiting versenyigazgató megerősítette, minden áron ki fognak találni valamit. A Mercedes már elő is állt egy használhatónak tűnő ötlettel, amit szeptemberben ki fognak próbálni.
Max Chilton, a Manor-Marussia pilótája is beszélt a SkySportsnak a Forma-1 legaktuálisabb témájáról, a fejvédő rendszerek bevezetéséről. Többször rávilágított a lényegre: a menekülésre.
„Hátulütője a fejvédőnek, hogy fogságba esel a kocsiban, és nem tudsz tőle kiszállni, de szuper erősnek tűnnek ezek a rendszerek. A lényeg, hogy biztosítani tudjuk, hogy bármilyen baleset történjen is, 100 százalékig biztos legyen, hogy ki tudunk szállni. Szerintem képesek vagyunk kitalálni valamit, ami jobban véd a törmeléktől, a fejet veszélyeztető balesetektől, a gumifaltól, de mégis simán ki tudunk menekülni. Lehet hogy öt év, lehet hogy 10 év, de garantálhatom, hogy lesz valamilyen fedél."
Mindennél rosszabb lenne, és szörnyű körülményekhez vezetne, ha valaki nem tudná időben elhagyni a roncsot a balesete után, ez az, amit az FIA is el akar kerülni. Ezért bukott meg a legkézenfekvőbb megoldás, a vadászgépekhez hasonló bukófülke bevezetése, ami ugyan 100 százalékig védene minden becsapódó tárgytól, de nem lehetne könnyedén kijutni alóla.
Elég csak megnézni Sergio Perez hungaroringi balesetét, aminél az autó felborult, és úgy állt meg. Perez így is nehezen tudott kikászálódni a roncsból, ha ott valamilyen fülke, vagy keret lett volna körülötte, fogságban találta volna magát a kocsiban, és külső segítség nélkül, egyedül nem tudott volna kikászálódni.
Ez a fajta baleset az, ami igazán megnehezíti a tervezők dolgát, és ez az, amin megbukhat a Mercedes ötlete is: bár szellősnek tűnik, kiférhet rajta a pilóta, de ha a kocsi a tetején van, kizárt.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.