Porfúvókat tendereztetne a Forma-1

2015.10.07. 18:36

Két defekt miatt támadták a Pirellit a belgiumi F1-hétvégén, augusztusban, a gumigyártó többek között azzal védekezett, hogy a gumihibákat külső tárgyak okozták. A három nap alatt 63 kisebb-nagyobb vágást találtak Spában az abroncsokon a mérnökök, ezután kezdeményezték a FIA-nál, hogy találjon valamilyen megoldást az aszfalt fokozottabb tisztítására.

Két héttel később, Monzában is szokatlanul sok sérülést talált a Pirelli, ami arra szólít fel, hogy valamilyen egységes megoldást kell találni a pályák megtisztítására.

"Sokszor az autó nagy darabjai maradnak az aszfalton egy-egy baleset után, erről beszélünk már egy ideje. Szerencsére az FIA nagyon komolyan veszi ezeket a dolgokat, és vizsgálja a lehetőségeket és az ajánlatokat" - nyilatkozta most az Autosportnak Paul Hembery Pirelli-főnök.

Rosberg defektje Spában
Rosberg defektje Spában

Szerinte valami olyan fúvóberendezés kellene mindenhová, amiket Amerikában nap mint nap láthatunk az autóversenyeken, bár ott ezeket a szerkezeteket inkább a pálya felszárítására használják. Eközben persze tisztul is a pálya.

"Valamilyen fúvószerkezetet javasolnánk, kell lennie valaminek, ami nem túl drága, és sztandardizálni lehet vele a (takarítási) folyamatot. Valami, ami a pályára mehet, ha baleset van" - mondta Hembery.

Szerencséje volt. Törmelék okozhatta a defektet
Szerencséje volt. Törmelék okozhatta a defektet

Monzában idén már láthattunk hasonlót az időmérőn, de nincs ilyen traktor minden pályán, a legtöbb helyen, így a Hungaroringen is utcaseprő kocsikkal takarítják az aszfaltot, és persze nem verseny vagy edzés közben, hanem azok között. Olyasmi kellene, ami bemehet ugyanúgy, mint a biztonsági vagy az orvosi kocsi.

Jelenleg a pályamunkások seprűkkel és kézzel szokták eltávolítani a törmeléket, ami egyrész veszélyes, mert embereknek kell az autók közé menniük, időigényes, mert nekik is csak két kezük van, és nem is elég alapos, mert az óriási felületek teljes tisztításához egy hadsereg is kevés lenne.