Bertalan
14 °C
27 °C

Sose volt ilyen kemény a Merci, Hamiltonékat is kikészíti: Alonso megijedt

2016.02.24. 12:48
Komoly fizikai teljesítmény kell hozzá. A spanyol persze nem kollégái egészségéért aggódik. Nico Hülkenberg nyerte a harmadik tesztnapot Barcelonában.

"A Mercedes-dominanciának koránt sincs vége, nagyon, nagyon erősek. Valószínűleg erősebbek, mint valaha, még az előző két szezonnál is jobbak. Ennyi kört mentek, még más okos dolgaik is lehetnek a kalapban" - mondta a harmadik tesztnap előtt Fernando Alonso.

Valóban ezt látni a 328 mercis körből, amit két nap alatt hozott össze Hamilton és Rosberg. A W07-es autó annyira megbízhatónak tűnik, hogy még a versenyzőit kikészíti, legalábbis fizikailag.

"Amikor két hónapig nem edzel, aztán lemész kondizni, azt megérzed. Így van ez a Forma-1-es autóval is. Remekül érzem magam, de sajog mindenem, a nyakam, a derekam" - nyilatkozta Hamilton, aki hétfőn két és fél versenytávot vezetett le a kocsival Barcelonában.

Hamilton ebéd után kapja vissza a W07-est
Hamilton ebéd után kapja vissza a W07-est

Rosberg másnap ennél is 16 körrel többet, így a Mercedes-vezetők úgy döntöttek, hogy nem hagyják őket egy egész napot vezetni, szerdán és csütörtökön délelőtt az egyik, délután a másik ül az autóba, hogy bírják fizikailag.

Rosberg kezdett szerdán, ebéd után váltja Hamilton, aki aztán csütörtök délben adja vissza a gépet a németnek.

"Eszméletlen, hova fejlődött a technika. Amikor 2007-ben elkezdtem, az első napokban lerobbant az autó, most meg a négy tesztnapomon többet megyek, mint akkoriban tízen" - hitetlenkedett Hamilton.

Ja, és még valami a témában: Alonso szerint a Mercedest csak egy csapat képes megállítani, természetesen ők, a McLaren-Honda, de legelőbb csak jövőre.

Lassan indult a harmadik nap, főleg Raikkönennek

A harmadik tesztnap nyugodtan indult, délelőtt csak az okozott bonyodalmat, hogy Carlos Sainz STR-jéről kerékcsere-gyakorlás után majdnem leesett egy kerék, így a boxutca végén le kellett parkolnia. A kocsit visszatolták, a körözés állt néhány percet.

Az először vezető Raikkönent ez nem nagyon zavarta meg, ugyanis a Ferrarival üzemanyagrendszeri problémák voltak, ezért csak negyed egy után tudott kigurulni a finn, idei első köreire.

Szintén ma ülhetett be először Magnussen a Renault-ba, Massa a Williamsbe, Nasr a Sauberbe, Kvjat a Red Bullba és Rio Haryanto a Manorba. Utóbbi meg is pördült fél egy után kicsivel, a második piros zászlót okozva.

Az idők egyelőre nem túl versenyképesek, Vettel csúcsa keddről 1:22.810.

Rosberg 70 körnél is többel zárt ebédig, Hamiltonra úgy százat saccolnak délutánra.

A sorrend egykor, ebédszünetben:

1    Hülkenberg        Force India        1m25.286s
2    Magnussen        Renault        1m26.014s
3    Rosberg        Mercedes        1m26.084s
4    Sainz        Toro Rosso        1m26.239s
5    Kvyat        Red Bull        1m26.497s
6    Massa        Williams        1m26.712s
7    Nasr        Sauber        1m26.840s
8    Button        McLaren        1m26.919s
9    Grosjean        Haas        1m26.955s
10    Haryanto        Manor        1m29.808s
    Raikkönen        Ferrari        idő nélkül

14:10: Vége az evésnek, a legfrissebb, Hamilton nyitja a délutánt a pályán.

14:45: Meglehetősen takarékon pörög a nap. Hamilton ideje a 10. helyre jó eddig, 1:27-es, nem rövid távra tesztel ma. Ahogy a többiek sem, kevés az esemény, illetve a jó köridő.

14:46: A legnagyobb esemény az, hogy Raikkönennek még mindig nincs köre, pedig ebéd előtt azt írta a Ferrari, csekkoltak mindent, és rendben vannak.

14:47: Csak noszogatni kellett, pályán a Ferrari, és készül az első gyors körére.

14:56: Itt is vannak a körök, a hatodik Raikkönen - 1:26.695. Tíz kör után újra a depóban, 13 van neki összesen.

15:04: A VW motorsportfőnöke, Wolfgang Durheimer azt mondta az Autosportnak, nem jönnek az F1-be, mert az túl instabil. Öt évre előre szeretnék tudni a szabályokat, amik ezidő alatt nem is változnak, ez szerinte kizárt a mai F1-ben. A másik, hogy a sorozat tulajdonosi köre is bizonytalan, a CVC állítólag megszabadulna a Forma-1-től. Ez is elriasztja őket a beszállástól, vagyis az F1 náluk "jelenleg nincs napirenden".

15:08: És ha már szabályok, a 2017-es szabályok fixálási határidejét március 1-ről április 30-ra tolták ki a keddi F1-bizottsági mítingen. A tervek között szerepel a szélesebb gumi, a szélesebb kasztni szélesebb szárnyakkal, vannak már pontos adatok is, de mindez még csak terv, amit el kell fogadniuk két hónapon belül. A motorszabályok abszolút a levegőben lógnak. Tippünk, hogy a motor marad változatlan jövőre is, a kocsikat viszont kiszélesítik, így érik el a kedden megszavazott 3 másodperces - körönkénti - gyorsulást.

15:12: Változás az élen, Hülkenberg megjavította a legjobbját, 1:24.232-re.

15:20: És változás mögötte is, Raikkönen jött fel a sarkába, így állnak most -

1    Hülkenberg        Force India        1m24.232s
2    Raikkönen        Ferrari        1m25.977s
3    Magnussen        Renault        1m26.014s
4    Rosberg        Mercedes        1m26.084s
5    Sainz        Toro Rosso        1m26.239s
6    Kvyat        Red Bull        1m26.497s
7    Massa        Williams        1m26.712s
8    Nasr        Sauber        1m26.840s
9    Button        McLaren        1m26.919s
10    Grosjean        Haas        1m26.955s
11    Hamilton        Mercedes        1m27.131s
12    Haryanto        Manor        1m29.808s

15:36:

Craig Scarborough - Autosport
Craig Scarborough - Autosport

Az autosportos Craig Scarborough skicce a jövő évre tervezett kasztnimódosításokról.

15:37: Massa a nap első százköröse. Hamilton nyolcadiknak jött fel.

15:44: Hülkenber, lágy gumi, új topidő -  1:24.032.

15:54: Raikkönen végzett épp a 31. körével, újra a depóban van.

15:57: Újabb top Hülkenbergtől -  1:23.110 - immár szuperlágy gumin. A Force India-Mercedes gyors, a Vettel-rekord 1:22.810 ultralágyon.

16:15: Körlista - Sainz, 115; Massa, 109; Nasr, 101; Magnussen, 94; Rosberg, 74; Kvyat, 73; Grosjean, 57; Hulkenberg, 54; Button, 51; Hamilton, 45; Raikkönen, 32.

16:25: Nézzék azokat a hullámokat a Force India oldaldobozán!

16:30: 121 kör Sainznak az STR-Ferrariban. Impresszív, mivel ez egy nagyon új kombináció, jó ideig Renault-motorra tervezték az STR11-es kasztnit.

17:02: A Renault kedd után szerdán is megadta magát, pontosan ugyanott, ahol tegnap. Piros zászló.

17:10: Újra zöld, Haryanto ment ki a Manor-Mercedesszel.

17:42: Grosjean a Haas-Ferrarival lágy gumin jött fel a második helyre - 1:25.874. Raikkönen a harmadik 1:25.977-tel, közepes gumival.

17:49: Magnussent a Renault-ban újra megpróbálták kiküldeni, de újra megállt a boxutca végén, addig sem jutott, mint az előbb. Nem kellett a piros zászló, mert a szerelők még biztonságosan vissza tudták húzni a garázsba.

17:54: Magnussennek sikerült elhagynia a boxutcát, és pár kör még bele is fért neki.

18:03: Hamilton 87 körrel végzett úgy, hogy csak délután ment. A Mercedes összeszedett újabb 161-at szerdán.

18:04: Vége a napnak, mindenki visszatért a depóba. Folytatás csütörtökön.

Barcelonai teszt, 3. nap, végeredmény


1    Hülkenberg        Force India        1m23.110s
2    Grosjean        Haas        1m25.874s
3    Raikkonen        Ferrari        1m25.977s
4    Magnussen        Renault        1m26.014s
5    Rosberg        Mercedes        1m26.084s
6    Sainz        Toro Rosso        1m26.239s
7    Nasr        Sauber        1m26.392s
8    Hamilton        Mercedes        1m26.421s
9    Kvyat        Red Bull        1m26.497s
10    Massa        Williams        1m26.712s
11    Button        McLaren        1m26.919s
12    Haryanto        Manor        1m28.249s

Körtoplista:

Sainz, 161 kör
Nasr, 115
Magnussen, 110
Massa, 109
Hulkenberg, 99
Hamilton, 87
Grosjean, 82
Haryanto, 77
Raikkönen, 77
Rosberg, 74
Kvyat, 74
Button, 71

Görög tengerparti nyaralások

Vakító napsütés, kék tenger várja!

Balatoni apartmanok

A Balaton idén is várja Önt és családját! Keressen apartmant nyaralásához itt!