Így már látszanak az új gumiszabályok?

2016.09.07. 12:08

Kedden a Mercedes először tesztelte a 2017-től visszatérő szélesebb gumikat a Pirellinek. Le Castellet-ben Pascal Wehrleinnel a kormánynál az a cél, hogy minél jobban szimulálják a nagyobb leszorítóerővel - szélesebb első és hátsó szárnnyal - épített autók hatásait, amiket jövőre láthatunk a Forma-1-ben.

Nyáron kezdték kipróbálni az új Pirelliket, de az első tesztekkel nem volt elégedett a gumigyártó, nem sikerült kellően átalakítani a gépeket, ezért arra kérte a csapatokat, próbálják növelni a leszorítóerőt a tavalyi gépekből átalakított hibrideknél.

A Mercedesszel párhuzamosan a Ferrari Barcelonában teszteli a gumikat, Kimi Raikkönen kezdett kedden, szerdán Sebastian Vettel veszi át az autót. Wehrlein csütörtökig köröz Franciaországban.

A mercisek szerencsére végre kapcsoltak, és nem csak az autó mellett fotózták együtt az idei és a jövő évi gumikat, hanem az autón is, odarakva az újak mellé az eddigi kerekeket. Az eredmény megdöbbentő.

Tényleg visszajönnek a 80-as években látott szörnyetegszéles gumik és persze autók is, jövőre 180 centi helyett újra 2 méter szélesek lesznek a gépek.

1992 végén vették vissza a gumiszélességet az F1-ben, 1993 óta nagyjából változatlanok maradtak a kerékméretek, amiken most változtatnak ismét radikálisan.