A kesztyűt is átszabták, ám az sem segített Hamiltonon, sőt

2016.10.10. 18:05

Sokadszor szúrta el a rajtot valamelyik Mercedes a startnál, a Japán GP-n Lewis Hamilton a másodikról a nyolcadik helyre esett vissza az első kanyarra. Rá is ment a versenye - ahogy egy hónapja Monzában is - , innen már csak harmadiknak tudott feljönni. 33 pont hátrányba került már a vébén, Nico Rosberg favorit a címre.

Hamilton magára vállalta a hibát, a rádión azt mondta a csapatnak, ő szúrta el az indulást, de Toto Wolff csapatfőnök ezt később módosította.

Az első vizsgálataink szerint a kuplung nem működött rendesen a kioldásnál. Persze nem ennyire egyszerű a dolog. Bonyolult mechanizmus a kioldás, és ez nem volt rendben.

Az F1-autóban a kuplung egy kis fül a kormány mögött, amit ujjal kell működtetni, és mivel idén Rosbergnek és Hamiltonnak is voltak nehézségei vele, a Mercedes egészen bizarr módon is próbált rajtuk segíteni:

átszabatta a kesztyűiket.

"A kuplungunk nem tökéletes, nehéz a megfelelő módon használni. Mindkét versenyzőnk dolgozott ezen, olyannyira, hogy még a kesztyűjüket is átalakíttatták. Komplikált egyszerre kioldani a kuplungot, és tartani a megfelelő fordulatot.


Úgy tűnik viszont, hogy az új kesztyű sem segít, a kuplung labilis, a rajt bizonytalan.

Hamilton és a kesztyűje
Hamilton és a kesztyűje

Hozzájárult egy jóval egyszerűbb tényező is Hamilton pocsék startjához: az időjárás. A vasárnapi futam előtt hajnalban ugyanis esett, és az aszfalt csak részben száradt fel. Az ideális ív, amin a páratlan pozíciók fekszenek a rajtrácson, száraz volt, a párosak viszont nedvesek.

Az 1-3-5. pozícióról startolók voltak az első három helyen az első kanyarokban, vagyis a nedves aszfalt problémát jelentett. Bizarr, hogy nem száradt fel a pálya rendesen az éjjeli eső után

- mondta az Autosportnak Wolff, aki szerint a vébé még nem dőlt el.