Ne minket szidjanak, ha unalmas lesz az F1!

2017.02.15. 16:36

Nem tűnik túl jó előjelnek, hogy a szezon csak másfél hónap múlva kezdődik, de a Forma-1 gumiszállítója már azzal jön, hogy ha unalmas lesz a show, akkor ne őket hibáztassuk.

A Pirelli tavaly sokat tesztelt az idénre módosított szélesebb és nagyobb gumiméret miatt, de mivel az autók más paraméterei is jelentősen változnak 2017-re, nem tudott élethűen gyakorolni. A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull épített szélesebb szárnyú autókat, de csak megközelíteni tudták az idei kocsik teljesítményét, azzal pedig nem tudták megfelelően próbára tenni az új gumikat.

Az új és a tavalyi Pirellik között látványos a különbség
Az új és a tavalyi Pirellik között látványos a különbség

Ráadásul az F1-vezetés azt kérte a Pirellitől, vessen véget a gyors gumikopásnak, így idénre keményebb, kevésbé és lassabban elhasználódó keverékeket tervezett.

Kevesebb kerékcserére van kilátás, sokkal több lesz az egykiállásos verseny

- nyilatkozta a Motorsport.com-nak a Pirelli F1-főnöke, Paul Hembery.

Ennek oka könnyen magyarázható.

Az öszvér autók nem kevéssel maradtak el az idei teljesítményszinttől, de szimulálni azért tudtuk a körülményeket. A kérdés az, hogy milyen közel lesznek az autók ezekhez a szimulációs adatokhoz. Lehet, hogy sokkal gyorsabbak lesznek.

Ez lenne az ideális állapot, akkor a tartósabb gumikat is jobban próbára tennék a kocsik. Viszont, ha nem ez lesz a helyzet, a gumiszállítót értelmetlen hibáztatni, állítja, pontosabban kéri Hembery, hogy ne tegyék.

Azt tettük, amire kértek, új útra váltottunk. Mi csak követjük, amit a sport megkíván tőlünk. Mi megkérdezzük, mit szeretnének, aztán cselekszünk. Jó lenne, ha nem minket szidnának, mert mi csak azt hoztuk, amit elvárnak tőlünk.

2011 óta, mikor a Pirelli belépett az F1-be, folyamatosan azt kérték tőle, járuljon hozzá a show-hoz, a gumik legyenek közepesen tartósak. Ennek lett az eredménye sok defekt és számos gumibalhé, de a versenyeket, sőt a szezont is sokszor feldobták. Most pont az ellenkezőjét kérték tőlük: a pilóták nyomhassák neki rendesen, ne kelljen a gumikra vigyázniuk.

Hembery sem teljesen pesszimista azért, jól is elsülhet a dolog, ha az aeroszabályok megteszik a hatásukat.

Ha az új aerodinamika összehozza az autókat, és a pilóták keményen nyomhatják neki, még több lehet az előzés.

A tesztek február 27-én kezdődnek, akkor már láthatunk valamit a gumikopásból, de inkább csak az első futamon, még inkább csak az első forró versenyeken derülhet ki, hogyan viselkednek a gumik, és mennyire befolyásolják a versenyzést.