A Mercedes két külön motortípussal csinálta végig a barcelonai F1-tesztek két hetét, de a második, papíron erősebb verzió nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, főleg, hogy állítólag két másodperces javulást vártak tőle.
Legalábbis eddig ezt hihettük, hogy valami félrement a bajnok csapatnál, csakhogy a hétvégén bejelentették, az Ausztrál Nagydíjra mindkét kocsiba azt a motort viszik, amit a barcelonai teszt második felén használtak.
A dologra egyszerű magyarázat lehet: a Motorsport úgy tudja, hogy főtengellyel volt egy kisebb gond, de emellett is több kísérleti alkatrészt tesztelt a Merci, amely ezért alaposan visszafogta a motort, nehogy komolyabb gond legyen a próbálgatás közben. Vagyis bőven ott lehet az a plusz 70 lóerő, amit a motor kapcsán emlegettek, csak a Mercedes még meg sem próbálta kihozni ezt az erőforrásból.
Ez magyarázatot adhat arra is, hogy miért a Ferrari nyerte a tesztek második hetét – Kimi Räikkönen volt az egyetlen, aki 1:19 alatti kört futott, ő majdnem hét, Sebastian Vettel pedig közel három tizedet vert a legjobb mercis Valtteri Bottasra.
A 2017-es szezon előtt eltörölték a motorfejlesztésre vonatkozó zsetonrendszert, így minden gyártó lényegében annyi újítást tervezhetett, amennyit csak akart.