Máris az új F1 krízisén agyalnak a csapatfőnökök

2017.04.06. 08:01

Aggódtunk már egy kicsit az előzéshiány miatt az első futam után, és ahogy látjuk, ugyanezt teszi jó pár Forma-1-es csapatfőnök is. Arról beszéltek, meg kell vizsgálni, hogyan lehet növelni az előzések számát, ha ez így folytatódik tovább.

A mercedeses Toto Wolff nagyon szeret beszélni, most is az elsők között szólalt meg az ügyben.

Izgalmas az új Forma-1, az egyetlen kérdés az előzés. Meglátjuk, hogy alakul a továbbiakban, de ha hozzá kell nyúlnunk, beszélni fogunk róla.


A Renault-főnök, Cyril Abiteboul arról beszélt az Autosportnak, hogy ha minden a kerékcseréknél dől el, azokból is egyre kevesebbet fogunk látni.

Ha minden a kiállásokon múlik, kemény gumikat rakatunk fel, és csak egyszer cserélünk kereket. Nem akarok ezzel nyomasztani senkit, de az új F1 kihívásokkal jár. Lehet, hogy tennünk kell valamit, amit eddig nem tettünk meg, és optimalizálnunk kell az autókban rejlő lehetőségeket.

williamsmbourne

A Red Bull-t irányító Chris Horner kevésbé látja sötéten a helyzetet, szerinte egyelőre várnunk kell:

Nézzük meg, mi lesz Kínában és Bahreinben, mielőtt következtetéseket vonnánk le. Ausztrália sosem a sok előzésről volt híres, a következő két pályán könnyebb előzni.

Szerinte a lényeg egyelőre az, hogy "Ausztráliában a pilóták végig nyomhatták neki, nem volt gumi- vagy benzinspórolás".

A pozitívumokról egyébként a pilóták is sokat regéltek, az elmaradt előzések miatt kevésbé panaszkodtak, inkább beletörődtek, hogy nem lehetett. Illetve türelemre szólítottak, mint Horner. De biztató, hogy sem ők, sem a csapatfőnökök nem úgy állnak a kérdéshez, mint az FIA-elnök.