A Red Bull ott üti a Renault-t, ahol éri

2019.03.18. 12:56

2008 után ért el újra dobogós helyezést Honda-motorral hajtott F1-kocsi vasárnap, amikor Max Vertappen harmadik lett az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon Valtteri Bottas és Lewis Hamilton Mercedese mögött.

Bár már az is kisebb meglepetés volt, hogy a holland a két Ferrarit megelőzve dobogós lett, a közeljövőben még jobbak lehetnek, legalábbis a csapat tanácsadója, Helmut Marko szerint, aki az AutoBildnek beszélt arról, hogy természetesen a gyengébb kezdés is a korábbi motorszállító Renault hibája.

Amilyen gyorsan csak lehet, neki kell állnunk a kasztnival való utómunkának, mert sokkal több leszorítóerőre lesz szükségünk. Kis leszorítóerőt generáló autót építettünk, mert kompenzálnunk kellett az elmúlt években, hogy a gyenge motor mellett ne fékezzük még a leszorítással is az autót. Idén már nincs ilyen problémánk, viszont nincs nagy tapasztalatunk a jó leszorítóerejű autókkal, mert hatékonyabb aerodinamikával kellett javítanunk az autón

– mondta Marko, nagyot rúgva a csapattal 2007-2018 között együtt dolgozó Renault-ba.

Marko azt is hozzátette, hogy egész hétvégén semmi gondjuk nem volt a motorokkal, amikről úgy sejtik, erőben a Mercedesszel vetekszenek.

Az Ausztrál Nagydíj előtt nem sokkal Marko öt futamgyőzelmet jósolt a Red Bullnak a 2019-es szezonra, ami pusztán az ausztrál eredmények alapján már nem is tűnik annyira megalapozatlannak.