Räikkönen összetörte az autóját az utolsó versenye előtt

GettyImages-1358254108
2021.12.10. 15:34
A Mercedesek voltak a leggyorsabbak az új karakterisztikát kapó Yas Marina versenypályán a Formula–1-es Abu-dzabi Nagydíj pénteki napján. Kimi Räikkönen csúnyán összetörte az Alfa Romeót a második szabadedzésen.

Utolsó állomásához érkezett a 2021-es F1-es szezon, a helyszín Abu-Dzabi, az átépíttetett, így gyorsabbá, dinamikusabbá váló Yas Marina versenypálya. A világbajnokság nyitottabb, mint valaha, ez érvényes mind a konstruktőri, mind az egyéni tabellára. Max Verstappen és Lewis Hamilton fej fej mellett, pontkülönbség nélkül neki az utolsó hétvégének.

Ami biztos, hogy ha A KÉT PILÓTA AZONOS PONTSZÁMMAL ZÁR, Max Verstappen lesz a világbajnok, ugyanis több futamgyőzelemmel rendelkezik, mint a címvédő Lewis Hamilton.

A Pirelli, a Formula–1 hivatalos gumiszállítója erre a hétvégére a leglágyabb oldalról közelítette meg a gumikiosztást, a C5-C4-C3-as keverékeket biztosítja a versenyhétvégére.

A napokban az is biztossá vált, hogy Abu-Dzabi 2030-ig biztosan futamot rendezhet a Yas Marina versenypályán. 

Első szabadedzés

Az első gyakorlást még nappali fényben rendezték meg. A pilóták gyorsan a pályára hajtottak, és elkezdtek az átépített pályával ismerkedni. Érdekes lehet, hogy a megváltozott aszfaltcsík sokak szerint a Mercedesnek kedvezhet a hosszabb, gyorsabb egyenesek miatt, de a dinamikusabbá vált kanyarok inkább a Red Bull mellett szólnak. Az új szakaszok felgumizódása is fontos tényező volt.

Az első 15 perc után Verstappen, Hamilton, Alonso volt az első három sorrendje. Az első félidőben nagyobb változás nem történt, mindenki az információk minél hatékonyabb megszerzésére összpontosított. 

Carlos Sainz kissé pesszimistán indult neki az utolsó hétvégének, csapatrádión közölte, hogy mindent rossznak érez a pályán és az autón egyaránt. Ezt nem reprezentálja a Ferrari konstruktőri pozíciója, ugyanis a harmadik helyet szinte már elkönyvelhetik maguknak, a McLaren már csak matematikai eséllyel pályázik a dobogós helyezésre. 

Az első gyakorlás jórészt eseménytelenül telt. Verstappen folyamatosan javított az élen, így a délelőtt legjobbja új pályarekorddal a holland lett, egy tizeddel Valtteri Bottas és három tizeddel Lewis Hamilton előtt.

Második szabadedzés

A második gyakorlást már a lemenő napfény sugarai világították meg. Az első edzéshez hasonlóan a pilóták rögtön kigurultak a pályára, és elkezdték a gyakorlást. Nicolas Latifi a 13-as kanyarban csúszott ki, a Williamst a TecPro-fal fogta meg, ami az autó sérüléseit is minimalizálta.

Az első 15 perc után Hamilton állt az élen 1:24.126-es idővel, a brit mögött ekkor Verstappen és Ocon állt.

Nem sokkal később Valtteri Bottas csókolta meg a falat, a finn nagyobb amortizáció nélkül megúszta az esetet.

Az időmérős szimulációk utolsó köreiben a Mercedes finn pilótája állt az élre, majd Esteban Ocon húzott egy nagyot, az Alpine rendesen feltekerte a motort, ugyanis Ocon 1:24.034-es idővel vette át a vezetést.

Nem sokkal később Lewis Hamilton a pénteki nap legjobb idejét teljesítette, amelyet a második szabadedzés végéig már senki sem tudott megjavítani. A versenyszimulációk teljesítése már igazán gyors köröket nem eredményezett, így a pénteki nap végére valamelyest Mercedes-előny rajzolódott ki.

Kimi Räikkönen balesetével zárult az edzés. A finn megcsúszott a 14-es kanyarban, és csúnyán lebontotta az Alfa Romeót.

A brit címvédő 1:23.691-es köridővel vitte el a pénteki napot, a második helyen Ocon, a harmadikon Bottas futott be. Max Verstappen több mint hat tizeddel maradt el a Mercedesek legjobb idejétől. Baljós előjel ez a Red Bull számára...

A hétvége további programja szombaton 11.00-kor a harmadik szabadedzéssel, majd a 14.00-kor startoló időmérő edzéssel folytatódik.

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép: Kimi Räikkönen összetört autója az Abu-dzabi Nagydíj előtti edzésen 2021. december 10-én. Fotó: Lars Baron / Getty Images)