Olasz öröm: Leclerc nyerte az időmérőt a Ferrari hazai pályáján

GettyImages-1422500403
2022.09.10. 17:19
Az Olasz Nagydíj időmérőjén Charles Leclerc volt az abszolút leggyorsabb, Max Verstappen lett a második, Carlos Sainz a harmadik helyen végzett, de a rajtbüntetések miatt módosul a rajtrács.

A Ferrari hazai pályán versenyez a hétvégén, de vajon jelent ez bármilyen pluszt az olasz gárda számára? Ami biztos, hogy a pénteki napon az abszolút leggyorsabb időt a vörösök futották. Mindkét szabadedzést sikerült megnyerniük, az elsőt Charles Leclerc, a másodikat Carlos Sainz vitte el, ám a spanyolt a vasárnapi futamon rajtbüntetés sújtja majd.

Max Verstappennek ismét nem indult rózsásan a pénteki nap, a címvédő azonban szombat délelőttre felszívta magát: a hétvége leggyorsabb idejével nyerte az időmérő előtti harmadik gyakorlást.

Nem csak az imént említett Sainz, mások is hátrébbről kénytelenek majd indulni vasárnap, méghozzá az alábbiak szerint: komponenscsere miatt Lewis Hamilton (rajtrács legvége), Max Verstappen (5 rajthelyes), Sergio Pérez (10 rajthelyes), Carlos Sainz (15 rajthelyes), Valtteri Bottas (15 rajthelyes), Cunoda Juki (10 rajthelyes) is büntetéssel számolhat. A harmadik szabadedzés során ráadásul tovább bővült a névsor, Esteban Ocont öt, illetve a Haas pilótáit 15 pozícióval fogják hátrébb sorolni.

Szombat délelőtt a paddockban elkezdett terjedni a hír, miszerint a korábbi F2-es és Formula–E-bajnok Nyck De Vries versenyezhet az Olasz Nagydíjon. Nem kellett sokáig várni a Williams hivatalos bejelentésére, kiderült ugyanis, hogy Alexander Albont vakbélgyulladás miatt műteni kell, így biztosan nem indulhat Monzában, az ő helyére ugrik majd be a holland tehetség. 

A monzai pályát a sebesség templomának is nevezik, ami nem túlzás, hiszen a versenynaptár legnagyobb átlagsebességű pályája, a versenyzők nagyjából a kör 85 százalékában a gázon állnak. A Pirelli a C2-C3-C4-es gumikiosztást biztosítja a csapatok számára, az abroncsok menedzselése pedig ismét kulcsfontosságú tényező a hétvége során.

Q1

Kellemes idő, 27 fokos levegő- és 40 fokos pályahőmérséklet fogadta az aszfaltra guruló pilótákat. Mérvadó időt elsőként Verstappen és Pérez szállított, a címvédő 1:21.980-nal állt az élre, a 10. percben azonban jöttek a Ferrarik. Charles Leclerc 1:21.280-nal vette át a vezetést, mögé csapattársa, Carlos Sainz sorolt be mindössze egy tized lemaradással.

Nyck De Vries kimagasló formát mutatott az első etap során, a holland pilóta folyamatosan az első tíz hely valamelyikét érő köridőt futotta. Ráadásul a pálya állapota folyamatosan javult, De Vries volt, hogy leggyorsabb szektoridőt is kiautózott, ami a továbbjutást is meghozta a beugró pilóta számára.

A kiesők végül: Nicholas Latifi, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Lance Stroll, Mick Schumacher.

Q2

Nem késlekedett senki, a pilóták rögtön elkezdték a munkát a Q3-as bejutásért. Ez Carlos Sainznak sikerült a legjobban, a spanyol a hétvége legjobb körét megfutva, a Tifosi-örömünnep közepette állt az élre. Charles Leclerc sem tétlenkedett, három tized lemaradással a második helyre jött fel.

A hajrában Nyck De Vries nagy várományosa volt a top 10-es pozíciónak, ami a vasárnapi rajtbüntetések után szinte biztossá is vált, bár a holland hibázott a mért körén, így a Q3 elmaradt a számára. 

Carlos Sainz idejét végül senki sem tudta megjavítani, így a spanyol nyerte a Q2-t 1:20.878-as idejével.

A kiesők névsora sorrendben: Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Nyck De Vries, Csou Küan-jü és Cunoda Juki.

Q3

Az első tízből Sainz, Verstappen, Pérez és Hamilton is rajtbüntetéssel számolhatott, így a monzai első hely legnagyobb esélyese egyértelműen Charles Leclerc volt.

Sainz 1:20.584-es idővel állt az élre, amihez a csapattársával megvalósított szélárnyék-stratégia is hozzájárult. Leclerc követte őt a második helyen két tized lemaradással. A Red Bullok csak a 3. és 4. helyen álltak a véghajrában, Verstappen-Sainz sorrendben.

Az utolsó mért körökben aztán Charles Leclerc második szektora abszolút a leggyorsabbra sikerült, végül a monacói 1:20.161-es idővel át is vette a vezetést, erre pedig már senkinek nem volt válasza. Leclerc az idei nyolcadik pole-ját szerezte meg. Verstappen a második, Sainz a harmadik helyen végzett, ám a büntetések miatt alaposan átrendeződnek majd a helyezések.

Időmérő utáni interjúk

Charles Leclerc:

Fantasztikus volt a mai, de nem volt könnyű az időmérő. Tudtam, hogy az utolsó körben mindent tökéletesen kell csinálnom, és szerencsére sikerült. Remélem, hogy a 2019-es formánkat tudjuk majd hozni, ismét nyerni szeretnénk.

Max Verstappen:

Szoros volt az időmérő, egy körön most nem jött össze. Holnap a mezőny sűrűjéből indulok, próbálok kimaradni a balhéból és minél gyorsabban felzárkózni az élmezőnybe.

Carlos Sainz:

Nagyon jó időmérő volt, padlógázzal nyomtam végig. Jól éreztem magam az autóban, összejött a szélárnyék-stratégia is. Tudom, hogy a mezőny végéről rajtolok majd, nem lesz könnyű, de nagyon jól működik az autó, ezért is ennyire fájdalmas ez. Jó lett volna a mezőny elején lenni Leclerc-rel.

A teljes rajtsorrend:

1. sor:

Charles Leclerc (monacói, Ferrari)

George Russell (brit, Mercedes)

2. sor:

Lando Norris (brit, McLaren)

Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren)

3. sor:

Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri)

Fernando Alonso (spanyol, Alpine)

4. sor:

Max Verstappen (holland, Red Bull)

Nyck de Vries (holland, Williams)

5. sor:

Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo)

Nicholas Latifi (kanadai, Williams)

6. sor:

Esteban Ocon (francia, Alpine)

Sebastian Vettel (német, Aston Martin)

7. sor:

Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)

Sergio Pérez (mexikói, Red Bull)

8. sor:

Kevin Magnussen (dán, Haas)

Mick Schumacher (német, Haas)

9. sor:

Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo)

Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)

10. sor:

Lewis Hamilton (brit, Mercedes)

Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri)

Az Olasz Nagydíj hétvégéje vasárnap a 15.00-kor rajtoló futammal zárul.

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép:  Clive Mason / Getty Images)