Gondok a sörszponzorokkal
A Világgazdaság úgy tudja, szerint több vidéki csapatnál komoly problémát jelent az is, hogy bajnokság névadó szponzorának, az Arany Ászoknak a kizárólagos jogai miatt a helyi csapatot amúgy támogatni kívánó sörgyár nem léphet a szponzori körbe.
A központi marketingbevételi tervek sem teljesültek. A mintegy négyszázmillió forintos különbség elsősorban abból adódik, hogy a tavalyi év második felében nem volt televíziós közvetítés - mondta Villás Károly.
Félmilliárddal többet várnak a játékoseladásokból
A profifoci az idén sem vonz több pénzt. Villás Károly a klubok 2004-es terveivel kapcsolatban elmondta: igaz, 2004-ben 4,8 milliárd forintos összárbevétellel kalkulálnak a most már tizenhat csapatos bajnokságban.
A játékosértékesítésből az idén közel félmilliárd forinttal nagyobb bevételt remélnek a klubok, mint az előző évben, amikor 150 millió származott a futballisták eladásából. Az idei növekedésből komoly összeget tesz ki a ferencvárosi Gera Zoltán átigazolási díja. A kiadási oldal 2003-ban, a tervezettnek megfelelően, 4,5 milliárd forint körül alakult - mondta a pontos összeg mellőzésével a ligaigazgató. Jelezte: ehhez hasonló kiadással kalkulálnak ebben az évben is az immár 16 klub alkotta körben. A ligaigazgató pozitívumként említi, hogy a játékosok és edzők díjazását sikerült leszorítani. Amíg 2001-2002-ben javadalmazásukra több mint 3 milliárd forintot költöttek, addig tavaly sikerül 2,47 milliárdra zsugorítani ezt a számot, amely még a tervezetthez képest is mintegy 300 millió forinttal alacsonyabb volt.