Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Eurómilliókat veszít évente a Barcelona

2004.12.15. 15:58
Évente 15-18 millió eurótól esik el az FC Barcelona azzal, hogy százöt éves hagyományához híven nem íratja a játékosok mezére egyetlen tőkeerős támogató nevét sem. Az európai riválisok közül már mindnek van mezszponzora, a Juventus több mint 18, a Bayern 17, míg a Real Madrid 14 millió eurót keres a trikóreklámmal.
A spanyol El Mundo Deportivo című spanyol lap legutóbbi számában közölte a német SPORT+MARKT AG (SMAG) nevű kommunikációs és befektetési vállalat futballra vonatkozó gazdasági elemzéseit. A SMAG utána járt, hogy az európai klubfutball élcsapatai mennyi bevételre tesznek szert a mezükön látható reklámfeliratból.

A Juventusnak két támogatója is van

Az élen a Juventus áll 18,5 millió eurós bevétellel (1 millió euro=245 millió forint), ami nem meglepetés, hiszen Nedvedéknek külön mezszponzoruk van a hazai bajnoki és az olasz, illetve nemzetközi kupameccsekre. Míg a Serie A találkozóin a Sky Sport tévécsatorna logója, addig a kupákban a Tamoil olajtársaság neve látható a trikón.

A második helyen a Bayern München együttese áll, a T-Mobile telekommunikációs cég 17 millió eurót tesz évente a bajorok költségvetéséhez, míg a harmadik a Real Madrid: a Siemens elektronikai vállalattól 14 milliót kapnak Ronaldoék.

Az MU csak a negyedik helyen áll

A spanyol élgárdától alig marad el a Manchester United, mely a Vodafone évi 13 milliójával számolhat, míg a világ leggazdagabb klubjának tartott angoloktól újabb egymilliónyi távolságra van a francia Lyon, amely az LG elektronikai multitól és az autógyártó Renault-tól 12 millió eurót kasszíroz évente.

Spanyolországbanl a Real után jelentős a szakadék, hiszen a Valencia a Toyota 3,7 milliójával és a városi rivális Atletico Madrid a Columbia TriStar filmgyártól kapott ugyancsak 3,7 millióval áll a második helyen, míg a Depor az építőiparban érdekelt Fadesától szerzett 1,8 millióval a harmadikon.

A Bilbao már szakított a hagyománnyal

Néhány hónapja az Athletic Bilbao szakított százéves hagyományával, és a klub nemzetközi kupameccseire szponzor nevét íratta a mezekre: a támogató maga a Baszk tartomány- Euskadi. Így már csak egyetlen csapat, az FC Barcelona tartja a több mint százéves tradíciót, vagyis nincs mezszponzora. Persze a katalánokat is csábítják: legutóbb a betandwin.com nevű nemzetközi internetes fogadóiroda 15 millió eurót ajánlott, ha a cég megjelenhet Ronaldinho és társai mellkasán.

A klub vezetői egyelőre visszautasították az ajánlatot, amellyel Spanyolországban a legtöbbet kereshetnék, míg Európában a harmadik helyre kerülnének. A Barcelona elnöke, Joan Laporta a Mundo Deportivónak korábban azt nyilatkozta, fontolgatják a mezszponzori szerződést, és a lap biztos benne, ha legalább 19 milliót kapnának, amellyel Európában az első helyre kerülnének, szakítanának a hagyománnyal.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.