Ambrus
-7 °C
3 °C

125 millió eurót kasszírozhat Kínától a Barcelona

2005.04.19. 14:38
Kína és a Qatar Airways légitársaság is rekordösszeget fizetne az FC Barcelonának, ha hirdethetné magát a futballisták mezén: előbbi öt évre akár százhuszonötmillió eurót is adna.
A világ legjobb futballklubjai közül csupán egynek nem volt még soha felirat a mezén: csak a Barcelona nem él az eurómilliókat jelentő reklámlehetőséggel. Úgy tűnik viszont, hogy százhat év után megszakad a hagyomány, és a következő szezontól kezdve a gránátvörös-azúrkék sávokra is kerül valamilyen embléma.

Csak ha a Barcelona kapja a világon a legtöbbet

A Barcelona elnöke, Joan Laporta a múltban többször nyilatkozta, fontolgatják a reklám lehetőségét, ugyanis rengetegen szeretnék cégük nevét látni például Ronaldinho mellkasán. Kiemelte viszont: csak akkor engednek a kérésnek, ha a hirdető többet fizet, mint bármelyik másik mezszponzor.


Klikk a képre!
Sokáig a betandwin.com tűnt a legesélyesebbnek, de a fogadóiroda ajánlata nem érte el a Tamoil és a Sky Sports támogatását, amelyek együtt évi huszonkétmillió eurót - öt és fél milliárd forintot - fizetnek a Juventusnak. A múlt héten viszont a Sport című barcelonai napilap felfedte Laporta terveit: a kínai kormány és a Qatar Airways is huszonötmillió eurós - 6,3 milliárd forintos - ajánlatot tett, aminek aligha lehet ellenállni.

Kina ötéves megállapodást szeretne, így a szerződés lejártakor legjobb esetben százhuszonötmillió euró - 31,3 milliárd forint - folyna a Barcelona kasszájába. A világ legnépesebb állama ugyanis a sikerekhez kötné a megállapodás feltételeit, de túrákat szervezne Kínába a katalán csapatnak, előjogokat biztosítana a Barcelonának a marchendising - ajándéktárgyak és mezek értékesítése - terén, és ezek a lehetőségek további többmilliós haszonnal kecsegtetnek.

Kínában százhatvanhatmillióan nézték a Real-Barcát

Ön szerint jó döntés-e 106 év után eladni a Barcelona-mezt?

  • 510
    Nagy hiba, mert a hagyomány fontosabb
  • 201
    Igen, ennyi pénzt vétek visszautasítani
  • 141
    Nem érdekel, a Realnak szurkolok
  • 101
    Alig várom, hogy fölvehessem a vörös csillagos trikót
Elég csak a legutóbbi Real Madrid-Barcelona derbi kínai televíziós nézettségi adataira tekinteni: a találkozót ottani idő szerint hajnali háromkor hatmillióan nézték élőben, majd az esti összefoglalót százhatvanmillióan felvételről. Kína kiaknázatlan terület, amely temérdek pénzt hozhatna a Barcelonának a százhuszonötmillió eurón kívül is.

Nem fizetne kevesebbet a Qatar Airways sem, amely rövidebb egyezséget kínál, de nem kérne cserébe semmi mást, csak a logóját a mezre. A katari légitársaság esetében ez nem jelentene nehézséget, ám Kínával kapcsolatban már nem könnyű kitalálni, mi kerülne a trikóra.

Mit hirdetne Kína?

Az 1,3 milliárd lakosú állam mindenképpen hirdetni akarja a 2008-as pekingi olimpiai játékokat, már fel is vetődött, hogy ez kerülne a pólóra, de aztán elvetették az ötletet, így egyelőre nem tudni, mi szerepelne rajta.

Végleges döntés még a szezon vége előtt várható, akkorra eldől, Katar vagy Kína lesz-e a befutó, vagy esetleg egy harmadik, a háttérben szervezkedő multinacionális cég.

Az Index-olvasók már megtervezték az új Barcelona-mezeket
Sem Kína, sem a Qatar Airways nem szerződött még a Barcelonával, de az Index forumán máris megjelentek az első meztervek. Olvasóink fantáziája a légitársaság egyszerű logójától, illetve a sima vörös lobogós megoldástól a dizájnosabb vörös csillagos díszítésig terjedt, de volt, aki árukapcsolásként az egyik sörmárka Kínához illő logóját tette a mezre. A legextrémebb megoldást egy Barcelona-drukker készítette, de valószínűleg ő sem látná szívesen a Teka spanyol bútorgyár feliratát a vörös-kék sávokon: ez a cég volt évtizedekig a Real Madrid támogatója.