- Sport
- Futball
- vb2006
- vb2006_eng
- vb2006_bra
- vb2006_ger
- vb2006_arg
- vb2006_por
- vb2006_ita
- vb2006_fra
- vb2006_ukr
- vb2006_bulvar
Az Adidas már a vébé győzteseként ünnepli magát
Az Adidas, a cég szerint, megnyerte a világbajnokságot, írja a sportbusiness.com. A sportszergyártó cég forgalma harminc százalékkal nőt az egy évvel ezelőttihez képest, a vébé hivatalos labdájából eddig világszerte 15 millió darabot adtak el, a résztvevő országok mezeiből hárommilliót.
Másfélmillió német egyenruhában
Csak a német válogatott mezéből másfél millió fogyott, ugyanannyi, mint 2002-ben összesen. Akkor a reménytelennek tűnő, végül második helyen végző németek mezéből alig 250 000 kelt el.
A fellendülésnek köszönhetően az Adidas részesedése a labdák, cipők, mezek piacán 51 százalékra nőtt Németországban, de az Egyesült Államokban és egész Európában is piacvezető.
Európában is egyeduralkodók
Az Adidas a sportszergyártók csatájában is jól áll, a legjobb nyolc között három válogatott, a házigazdák mellett a nagy esélyes Argentina és a javuló formát mutató Franciaország játszik Adidas szerelésben. Két csapat, a szintén favorit brazil és a portugál Nikeban játszik, az olaszokat az Adidast alapító Adi Dassler fivére által alapított Puma, Angliát az Umbro, az ukránokat a Lotto látja el.
Az Adidas nem csak a világbajnokságon nyert, meghosszabbította szerződését az európai szövetséggel, az UEFA-val. Így 2009-ig az Adidas a hivatalos sportszerszállítója a Bajnokok ligája sorozatnak és a 2008-as európa bajnokságnak is.