Japánban újra élvezni akarom a versenyzést

2018.10.24. 14:00

Utazás szempontjából sűrű volt a programom, hiszen hétfőn késő délután értünk haza Johannával és Mirával az Európa-kupás szezonzáróról Barcelonából, de kedd hajnalban már újra útnak indultam a repülőtér felé, hogy egy frankfurti átszállással célba vegyem Tokiót. Egy biztos: sokkal pozitívabb hangulatban tértem most vissza Ázsiába, mint amilyenben október elején a kínai WTCR-versenyhétvégék után hazaérkeztem onnan.

Kihoztuk a maximumot Barcelonából

Ebben nagy szerepet játszott az elmúlt hétvége, amelyet a M1RA-val töltöttem Barcelonában, elképesztően jó érzés volt újra a csapat autóját vezetni. Mindkét versenyen fel tudtunk állni a dobogóra egyszer-egyszer, én az első, Nagy Dani a második futamon hozta be a top 3-ba a M1RA-s Hyundait, úgyhogy pozitívan zártuk a szezont az Európa-kupában. Mondom ezt annak ellenére, hogy nem titkoltan azzal a céllal utaztunk ki, hogy Dani révén a pilóták, valamint a csapatok bajnokságában is megszerezzük az év végi dobogót, és ez egyik esetben sem jött össze. Csakhogy amikor megfogalmaztuk ezeket a célokat, a várható erőviszonyok alapján úgy gondoltuk, hogy a Hyundai lehet a legerősebb márka Barcelonában. Ugyanakkor a helyszínen kiderült, hogy nyers tempóból nem annyira erős a Hyundai, mint előzetesen hittük, így a két dobogós helyezéssel kihoztuk a maximumot ebből a versenyhétvégéből, amit jelez, hogy a csapatok bajnokságában végül mindössze két ponttal csúsztunk le az év végi top 3-as helyezésről, holott a hétvége előtt 37 pont volt a lemaradásunk.

Azért is fontos, hogy sikerekkel zártuk az évet, mert tudom, hogy ez milyen nagy lendületet ad a holtszezon feladataihoz. A háttérben máris kezdődik a munka a következő év előkészítésével, amelyen Bári Dávid dolgozik keményen.

Az a célunk, hogy évről évre fejlődjünk, és egy nap eljussunk odáig, hogy elnyerjük egy gyártó támogatását, mert az adja meg az igazi lökést a további szakmai előrelépéshez.

Izgalmas csata a BTCC-bajnokkal

Személy szerint is fontos volt nekem a barcelonai hétvége, élveztem a futamokat, jó csatákat vívtunk. Főleg a második versenyen az Ashley Sutton elleni párharc maradt meg bennem, amit a harmadik helyért folytattunk; én támadtam, ő védekezett. Sajnos az egyenesekben mindig elnyúlt tőlem a Volkswagennel, így az egyes és a tízes kanyar féktávján, amelyek a legjobb előzési pontok Barcelonában, túl messze voltam az előzéshez. A pálya többi szakaszán aztán hiába értem fel közel rá, Sutton nagyon értette a dolgát, Dáviddal utána beszéltük is, hogy nem véletlenül nyerte meg a BTCC-t tavaly. Az egyetlen esélyem így az lett volna az előzésre, ha hibázik valahol, de túlságosan érett versenyzést mutatott be ahhoz, hogy ezt megtegye. Jó lett volna a második futamon is felállni a dobogóra, de ha őszinte vagyok, én már fél szemmel előre is tekintettem, hiszen az igazi örömforrásomat a WTCR-ben aratott sikerek jelentik. Ezért amellett, hogy a M1RA-t és Danit segíteni érkeztem az Európa-kupába, félig-meddig tesztelésre is használtam a pályán töltött időmet. Versenykörülmények között tesztelni nem egyszerű, de mivel a barcelonai és a szuzukai pálya hasonló felépítésű, kihasználtuk a lehetőséget, ami azért is fontos volt, mert a nyár Hyundai-teszt nélkül telt el. Sikerült hasznos információkat gyűjtenünk, amelyek birtokában felkészültebben érkeztem meg Japánba.

Nagyon egyben lehet a mezőny

Legutóbb 2013-ban fordult elő, hogy olyan későn utaztam ki a japán versenyhétvégére, mint a legtöbb ázsiai helyszínre, hiszen az elmúlt négy évben, amióta igazán szorosra fűződött a Hondával való kapcsolatom, már a versenyt megelőző héten megérkeztem. Most, hogy már a Hyundai pilótája vagyok, és ez hosszú idő után először nem így történt, nincs bennem semmilyen furcsa érzés, csak az, hogy nagyon várom már a hétvégét. Szeretek Japánban versenyezni, az elmúlt öt évben mindig dobogóra álltam itt, és háromszor a futamgyőzelem is összejött, úgyhogy a múltbéli pozitív élményeknek köszönhetően az egyik legjobban várt helyszínem a Hungaroring mellett. Bízom benne, hogy a jó szériám folytatódik Japánban, de az erőviszonyok alakulása kulcskérdés lesz ebből a szempontból. Az esélykiegyenlítő-rendszer miatt legutóbb Vuhanban a Hyundainak nem volt esélye a jó eredmények elérésére, ami után a büntetősúlyok most hasonlóan alakulnak az előtte lévő fordulóhoz, Ningpóhoz. Ott mindhárom futamot Hyundai-pilóta nyerte, de ebből még nem következik, hogy ez Szuzukában is így lesz, mivel a két pálya jelentősen különbözik egymástól. Figyelembe véve az egyes autók erősségeit és gyengeségeit, valamint a büntetősúlyok mértékét, arra számítok, hogy nagyon szoros lesz a mezőny, egyik márkát sem érzem kiemelkedőnek. Emiatt nehéz megtippelni a pontos elvárásaimat, de annyit biztosan tudok, hogy

a ponthátrányom csökkentése érdekében a hyundaios márkatársaim előtt kellene végeznem. Ez az elsődleges célom.

Ugyanakkor közben úgy tekintek Szuzukára, mint a M1RA-s vendégszereplésemre Barcelonában: szeretném élvezni a versenyzést az egyik kedvenc pályámon. Ha így lesz, nagy baj már nem lehet!

A WTCR szuzukai hétvégéjének menetrendje

(magyar idő szerint, az óraátállítást figyelembe véve)

október 26., péntek

  • 02.10-02.40 Első szabadedzés
  • 04.25-04.55 Második szabadedzés
  • 06.00-06.30 Első időmérő
  • 08.30-09.30 Második időmérő

október 27., szombat

  • 07.05-07.30 Első futam (9 kör)

október 28., vasárnap

  • 03.05-03.30 Második futam (9 kör)
  • 04.30-05.00 Harmadik futam (11 kör)

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?