Ha hagyja kicsúszni a motort, élne

2011.10.24. 13:17

Marco Simoncelli meghalt vasárnap abban a bukásban, amikor elesett, majd két társa elütötte a Maláj GP első körében. A gázolás elkerülhetetlen volt, Colin Edwards és Valentino Rossi nem tehetett semmit, az eléjük csúszó hondást nem tudták kikerülni.

A balesetről készült legtöbb felvételen nem látszik, pontosan hogy esett el Simoncelli, a külső kamerák nem, de a mögötte motorozó Alvaro Bautista gépére szerelt rögzítette, mi történt vele. 0:20-tól:

Látszik, hogy az olasz egyszerűen elcsúszott, kiment az első kerék, de félig még a nyeregben maradt, ezért megpróbálta visszahozni a gépet.

Láttunk már ilyet, Mick Doohannek a kilencvenes évek közepén az egyik ausztrál futamon nem sikerült, de Colin Edwardsnak néhány éve Jerezben igen.

A legmegdöbbentőbben a Moto2-es Alex Debon tavalyi, brnói félbukására hasonlít Simoncellié, pontosan ezt akarta megcsinálni ő is:

Csakhogy míg Edwards és Debon a könyökén meg tudta tartani a motort, addig Simoncellinek már a válla is leért. Az ő esése menthetetlen volt, de a motorosösztön dolgozott benne, amíg a pályán ment a gépe, ragaszkodott hozzá. Ha reálisan fel tudja mérni, hogy ennek már annyi, és elrúgja magától a gépet, kicsúszik balra, és most is élne.

De az biztos, hogy minden jó motorversenyző azt tette volna, amit ő, és próbálja visszahozni a helyzetet, amíg a legkisebb esély is mutatkozik rá.

Összejöttek a szerencsétlen véletlenek

Simoncelli esete különösen balszerencsésen alakult, mert Bautista után Edwards és Rossi már nem is láthatta őt: teljesen lesodródott az ívről, majd kezdett visszasodródni rá. Néhány másodpercre kiesett a követők látószögéből, aztán visszatért eléjük. Ha Rossiék látják a bukást, nem gyorsítanak ki, viszont így megtették, és nagy sebességgel ütötték el társukat.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport