Két U20-as pilótával indul a Zengő a WTCC-ben

2016.03.29. 08:32

Hosszas várakozás és a húsvét hétfői részleges autó-leleplezés után március 29-én hivatalosan bejelentette a 2016-os pilótapárosát a Zengő Motorsport, így eldőlt, hogy a 19 éves Ficza Ferenc és a 17 éves Nagy Dániel vezetik majd a csapat két autóját az idényben. Mindketten ismerősek a zengős csapatnak, hiszen korábban versenyeztek már Zengő-autóval, Ficza ráadásul egészen sokat-

A jó hír mellett van – félig – rossz is, ugyanis a hétvégi idénynyitóra szinte biztosan csak az egyik kocsi, Ficzáé készül el, így Franciaországban csak egy zengős Honda lehet a mezőnyben, de minden erejükkel azon vannak, hogy mindkét kocsi elkészüljön. Ezt nehezíti, hogy a váltó és a kasztni ugyan már a kamionban, de a motor és több más alkatrész még úton van, így tökéletes együttállás kell ahhoz, hogy mindennel elkészüljenek.

A Zengő Motorsport azt is kiemeli, hogy tavalyi kocsikkal versenyeznek, nem hívták le a Honda idei fejlesztéseit, mert tanulásra szeretnék használni az idényt, hogy mielőbb összerázódjon az új csapat, hiszen a gyári csapathoz igazoló Michelisz Norbert mellett mérnököket és szerelőket is vesztett a csapat.

A második Hondát a 2015-ben induló, 2016-ra is nevező NIKA Racingtől szerezte meg a Zengő Motorsport, a svédek ugyanis a nevezés ellenére végül nem tudták előteremteni az induláshoz szükséges feltételeket.

A két új Zengő-pilóta

Ficza – akinek apja, idősebb Ficza Ferenc 11 bajnoki címet nyert a túraautós és GT-bajnokságokban – ötévesen kezdett gokartozni, 2005-ben és 2006-ban már meg is nyerte a Kadet 60-as géposztályt, 2007-ben pedig a Rotax Mini Max kategóriában lett összetett harmadik. 12 évesen már valódi versenyautót vezetett, 2010-ben a Suzuki Kupában indult és bajnok is lett az RCM Motorsport versenyzőjeként – ekkor még csak 14 éves volt, amivel minden idők legfiatalabb magyar bajnoka a mai napig.

2012-ben már az ETCC-be, vagyis a túraautó Európa-bajnokságba is belekóstolt egy Alfa Romeo 156 WTCC-vel, első Eb-futamán harmadik lett Monzában, az összetettben is jól állt, de a szezont nem fejezhette be az Unicorse csapat és a Zengő Motorsport együttműködésének megszakadásával. 2013-tól a SEAT León Európa-kupában versenyzett, amit egy évvel később majdnem meg is nyert, 2015-ben pedig futamgyőzelmet szerzett a hungaroringi ETCC-futamon.

Nagy Dániel (jobbra) lesz a másik Zengő-pilóta
Nagy Dániel (jobbra) lesz a másik Zengő-pilóta
Fotó: Zengő Motorsport

Nagy Dániel –, akinek bátyja a vízilabda-válogatott Nagy Viktor – 17 éves korára két bajnoki címet szerzett az RCM Suzuki Kupában, de ennél is nagyobb sikert ért el 2015-ben, amikor egy általa még sosem vezetett SEAT-tal márkán belül a legjobb eredményt érte el a Red Bull Ringen rendezett TCR-futamon.