Két U20-as pilótával indul a Zengő a WTCC-ben
További Autó-motor cikkek
- Emberfeletti munka áll amögött, hogy a Formula–1 a tévéképernyőnkre kerüljön
- A világon mindenki tudta, kiről van szó, amikor előjött a 46-os szám
- Óriási tömegbunyó robbant ki a Budapest–Bamako-rali záróbuliján, amiben a magyarok is érintettek voltak
- Felcsillant a remény, hogy Magyarországnak újra lesz pilótája a Formula–1-ben
- Tragédia történt a Dakar-ralin, a szervezők és a versenyzők is gyászolnak
Hosszas várakozás és a húsvét hétfői részleges autó-leleplezés után március 29-én hivatalosan bejelentette a 2016-os pilótapárosát a Zengő Motorsport, így eldőlt, hogy a 19 éves Ficza Ferenc és a 17 éves Nagy Dániel vezetik majd a csapat két autóját az idényben. Mindketten ismerősek a zengős csapatnak, hiszen korábban versenyeztek már Zengő-autóval, Ficza ráadásul egészen sokat-
A jó hír mellett van – félig – rossz is, ugyanis a hétvégi idénynyitóra szinte biztosan csak az egyik kocsi, Ficzáé készül el, így Franciaországban csak egy zengős Honda lehet a mezőnyben, de minden erejükkel azon vannak, hogy mindkét kocsi elkészüljön. Ezt nehezíti, hogy a váltó és a kasztni ugyan már a kamionban, de a motor és több más alkatrész még úton van, így tökéletes együttállás kell ahhoz, hogy mindennel elkészüljenek.
A Zengő Motorsport azt is kiemeli, hogy tavalyi kocsikkal versenyeznek, nem hívták le a Honda idei fejlesztéseit, mert tanulásra szeretnék használni az idényt, hogy mielőbb összerázódjon az új csapat, hiszen a gyári csapathoz igazoló Michelisz Norbert mellett mérnököket és szerelőket is vesztett a csapat.
A második Hondát a 2015-ben induló, 2016-ra is nevező NIKA Racingtől szerezte meg a Zengő Motorsport, a svédek ugyanis a nevezés ellenére végül nem tudták előteremteni az induláshoz szükséges feltételeket.
A két új Zengő-pilóta
Ficza – akinek apja, idősebb Ficza Ferenc 11 bajnoki címet nyert a túraautós és GT-bajnokságokban – ötévesen kezdett gokartozni, 2005-ben és 2006-ban már meg is nyerte a Kadet 60-as géposztályt, 2007-ben pedig a Rotax Mini Max kategóriában lett összetett harmadik. 12 évesen már valódi versenyautót vezetett, 2010-ben a Suzuki Kupában indult és bajnok is lett az RCM Motorsport versenyzőjeként – ekkor még csak 14 éves volt, amivel minden idők legfiatalabb magyar bajnoka a mai napig.
2012-ben már az ETCC-be, vagyis a túraautó Európa-bajnokságba is belekóstolt egy Alfa Romeo 156 WTCC-vel, első Eb-futamán harmadik lett Monzában, az összetettben is jól állt, de a szezont nem fejezhette be az Unicorse csapat és a Zengő Motorsport együttműködésének megszakadásával. 2013-tól a SEAT León Európa-kupában versenyzett, amit egy évvel később majdnem meg is nyert, 2015-ben pedig futamgyőzelmet szerzett a hungaroringi ETCC-futamon.
Nagy Dániel –, akinek bátyja a vízilabda-válogatott Nagy Viktor – 17 éves korára két bajnoki címet szerzett az RCM Suzuki Kupában, de ennél is nagyobb sikert ért el 2015-ben, amikor egy általa még sosem vezetett SEAT-tal márkán belül a legjobb eredményt érte el a Red Bull Ringen rendezett TCR-futamon.