Micheliszt az élről lökték a sóderágyba Monzában
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Főként két dologról szólt a szombati időmérő a WTCC második, monzai versenyhétvégéjén: a Honda meglepően jó, második rajthelyet érő tempójáról, illetve a pályaelhagyásokról. Utóbbi a túraautó-Eb futamain is kavarodást okozott, a dobogósokat is büntetni kellett négykerekes pályaelhagyás miatt, ezért is volt érdekes, hogy a vb időmérőjén elég lazán kezelték az ilyen szituációkat.
Drámai nyitó futam
Még a rajt előtt némi probléma lépett fel a Zengő Motorsportnál, Aurélien Panis Hondájából ugyanis elkezdett folyni az olaj, ahogy kiért a rajtrácsra. Visszatolták ugyan, de ilyen rövid idő alatt nem tudták megszerelni a kocsiját, így a fiatal francia nem tudott elrajtolni, ahogy a gyári hondás Micsigami Rjó sem.
A világbajnoki összetett állása
- Tiago Monteiro, Honda – 85 pont
- Thed Björk, Volvo – 70
- Nicky Catsburg, Volvo – 50
- Michelisz Norbert, Honda – 46
- Tom Chilton, Citroën – 44
- Rob Huff, Citroën – 44
- Esteban Guerrieri, Chevrolet – 41
- Néstor Girolami, Volvo – 39
- Mehdi Bennani, Citroën – 33
- Tom Coronel, Chevrolet – 16
- John Filippi, Citroën – 7
- Kevin Gleason, Lada – 2
- Yann Ehrlacher, Lada – 2
- Aurélien Panis, Honda – 1
- Micsigami Rjó, Honda – 1
- Nagy Dániel, Honda – 1
Az élről rajtoló Coronel a felvezetőkör után a rajtnál is beragadt, mindenkinek sikerült kikerülnie, ennek is köszönhetően az ötödik helyről induló Michelisz az első kanyarban már a harmadik volt két Citroën, Medhi Bennani és Tom Chilton mögött. Michelisz már az első kör végén támadásba is lendült szélárnyékból a célegyenesben, sikerrel járt, hamar a második helyig küzdötte fel magát, sőt, kicsit el is tudott szakadni Bennanival a többiektől.
Ennyi persze nem volt elég neki, a harmadik kör elején ugyanezzel próbálkozott, de a marokkói jól védekezett. Nem sokkal később újra támadt Michelisz, övé volt a belső ív, Bennani nekiment, kilökte a sóderágyba, ahol bal első defektet kapott, csak a garázsig tudott visszagurulni. A kerékcsere után még visszament, de több körös hátrányban már nem volt versenyben. A kocsi nem úszta meg egy defekttel, a bal hátsó felfüggesztés is megsérült, ezt jó eséllyel ki tudják cserélni a szerelési időben.
A rendkívül csalódott Michelisz az autóból kiszállva, még az eredményhirdetés alatt értékelt nekünk a garázs előtt.
A fentiekhez még annyit tett hozzá, hogy nagyjából annyira ideges, mint a 2016-os szezon végén furcsa módon elvesztett vb-harmadik hely után.
A rendkívül szorosan összeállt mezőnyben tülekedve Rob Huff a második helyig küzdötte fel magát a chevrolet-s Esteban Guerrieri mögé, miközben kicsit hátrébb Tiago Monteiro két Volvo közé beragadva harcolt, de a hatodik kör elején szélárnyékből előzve a negyedik helyig jött fel, majd egy körrel később Guerrierit megelőzve már a dobogón volt a portugál. Ő már nem előzött többet, de Huff sem tudta elvenni az első helyet Chiltontól (századok voltak köztük a célvonalon), így a dobogón már nem történt más változás. Chilton nyerte a nyitó futamot Huff és Monteiro előtt, a futamot pedig csak 11-en fejezték be körhátrány nélkül – Yann Ehrlacher 10 másodperces büntetése miatt Nagy Dániel a 10. helyet megszerezve pontszerző lett.
Update: Utólag büntetést kapott Thed Björk is, aki Esteban Guerrieri szabálytalan előzése miatt kapott plusz egy másodpercet, pont annyit, hogy az argentin mögé kerüljön a végeredményben. Büntették a Micheliszt kilökő Mehdi Bennanit is, ő öt rajthellyel kerül majd hátrébb a Hungaroringen.
Egy ezred döntött Michelisz ellen
A második futamot a hatodik helyről kezdő Michelisz újra jól rajtolt, az első sikánba már ötödikként hajtott be, de csapattársa, Tiago Monteiro még jobban kezdett, hiszen Thed Björk elé kerülve az első helyre ugrott, de ezzel nem volt vége a csatának, a svéd még a második kör végén visszatámadt, és visszaszerezte az első helyet, és innen el is tudott lépni.
Az élen Björk kezdett meglépni, Michelisz a nyakán a volvós Néstor Girolamival pedig leszakadni az első négyesről, amikor Tom Chilton váratlanul félreállt a pályán, a mentés idejére pedig jött a safety car, összefogva a mezőnyt. Az első futamot megnyerő angol Citroenjében a váltó vagy a féltengely törhetett el.
Az újrarajt nem tréfált meg senkit, maradt a sorrend, utána viszont Girolami újra nagyon felért Micheliszre, míg Monteiro Huff előtt védekezett egyre komolyabban. Az argentin az utolsó előtti körben a célegyenes végén még hiába próbálkozott, a legvégén viszont centikkel a célvonal előtt szerezte meg az ötödik helyet – a volvós egyetlen ezreddel volt Michelisz előtt.
A futamot Björk nyerte – ez a Volvo első fő futamos, egyben második WTCC-győzelme –, mögötte Monteiro és Huff állhattak fel a dobogóra. Monteiro magabiztos előnyre tett szert az összetettben, Michelisz a negyedik, hátránya 39 pont csapattársa mögött.
A WTCC május 13-14-én a Hungaroringen folytatódik a második versenyhétvégével.