Szokatlan formátumra válthat Micheliszék sorozata

2017-2017 Oschersleben Race 1---Family picture 14
2017.12.04. 19:09

Szerdán, a Motorsport Világtanács következő ülésével válhat hivatalossá a túraautó-világbajnokság, vagyis a WTCC, és a feltörekvő túraautós sorozat, a TCR egyesülése. Az összeolvadás maga lényegében már biztos, a Motorsport viszont hétfőn eddig csak erősen pletykaszinten emlegetett részleteket erősített meg, illetve tudott meg egészen új dolgokat.

A lap értesülése szerint

  • valóban WTCR névre vált a sorozat,
  • 2017-hez hasonlóan jövőre is 10 versenyhétvégéből áll majd a szezon,
  • a helyszínek döntő többsége is marad majd a 2017-es WTCC-naptárból,
  • viszont a hétvégén kettő helyett három futamból állnak majd.

Ez a legfontosabb új részlet, ez ugyanis teljesen új lebonyolítást jelent majd. Mind a WTCC, mind a TCR eddig két szabadedzés, egy időmérő, majd egy fordított rajtrácsos és egy rendes futamból állt, ezt boríthatja majd a három futamra való bővülés, ami összességében azt is jelenti majd, hogy valószínűleg 1,5-szer akkora versenytávot kell kibírnia a kocsiknak, cserébe a pilóták és a csapatok is 20 helyett 30 versenyen gyűjthetnek pontokat. A brit túraautó-bajnokság (BTCC) egyébként háromfutamos rendszert használ, de nem tudni egyelőre, hogy teljesen azt másolják-e majd.

Azt nem tudni, hogy a pontrendszer a WTCC mintáját követi-e majd, amiben a nem fordított rajtrácsos főfutam többet ér, ahogy legfontosabb részletről, a gyári csapatok esetleges szerepvállalásáról, vagy a csak privát indulók beengedéséről sem tettek említést. Azt sem tudni, hogy a ballasztsúly-rendszer melyik elődsorozat szabályait követi majd.

A WTCR egyelőre csak két szezonra, 2018-ra és 2019-re jön létre a TCR szabályrendszerét átvéve, vagyis a háttérben valószínűleg továbbra is azon dolgoznak, hogy a DTM és a japán Super GT által már elfogadott közös Class One platformra állítsák át 2020-tól a sorozatot.

A TCR-rendszerre a 2014-es indulás óta már több mint 600 kocsit készítettek a gyártók, részben azért, mert maximum 129 ezer euróba (40 millió forint) kerülhet darabjuk, vagyis jóval olcsóbbak a WTCC-ben eddig használt TC1-es kocsiknál.

A TCR-kocsik a brit TCR-sorozat indulása elé szervezett tesztnapon
A TCR-kocsik a brit TCR-sorozat indulása elé szervezett tesztnapon
Fotó: TCR Media

A gyártói paletta is sokkal nagyobb, 2017-ben az International Seriesben – amelyben Michelisz Norbert csapata, a M1RA lett a bajnok – összesen nyolc külön típus indult állandó, vagy 2018-ra fejlesztés közbeni, ideiglenes homologizációval. Ezek a

  • Volkswagen Golf,
  • Honda Civic Type R,
  • SEAT León, Audi R3 3 LMS,
  • Alfa Romeo Giulietta,
  • Opel Astra,
  • Kia C'eed,
  • Hyundai i30,

de már készül a Renault Mégane TCR-verziója, és a több nemzeti TCR-bajnokságban Peugeot 308-cal is versenyeztek.

Az már korábban kiderült, hogy a TCR indít egy nyolc hétvégéből álló európai sorozatot is azoknak, akik nem tudják a globális bajnokság költségeit vállalni.