Hatalmas nehezítést kaptak Micheliszék a múlt hétvége miatt
További Autó-motor cikkek
- Emberfeletti munka áll amögött, hogy a Formula–1 a tévéképernyőnkre kerüljön
- A világon mindenki tudta, kiről van szó, amikor előjött a 46-os szám
- Óriási tömegbunyó robbant ki a Budapest–Bamako-rali záróbuliján, amiben a magyarok is érintettek voltak
- Felcsillant a remény, hogy Magyarországnak újra lesz pilótája a Formula–1-ben
- Tragédia történt a Dakar-ralin, a szervezők és a versenyzők is gyászolnak
A szezon kezdete óta másodszor módosított a teljesítménykiegyenlítő rendszeren (balance of performance, BoP) a TCR vezetése – ezúttal leginkább arra figyeltek, hogy az idényben, főleg a WTCR-ben nagyon jól teljesítő Hyundaiokat visszafogják.
A dél-koreai gyártó kocsijainak hasmagasságát 20 mm-rel növelték meg, emellett 2,5 százalékkal csökkentették a turbó által leadott maximális teljesítményt, hátha így nem verik rommá a mezőnyt. A Hyundaiok ugyanis a WTCR-büntetősúlyokkal is domináltak a Nürburgring-Nordschleifén, pedig 50-80 kilóval nehezebbek voltak a mezőnynél.
A friss BoP-módosítás értelmében az Alfa Romeók, Peugeot-k és Audik további 20 kilót vesztettek súlyukból, a Cuprák és a Volkswagenek pedig 10-10 kilóval lettek könnyebbek.
A zandvoorti hétvégére érvényes WTCR-büntetősúlyokat még nem hirdették ki, de a Hyundai szinte biztosan marad 60 kilón. A rajtuk kívül egyedüliként büntetősúlyt cipelő Hondák viszont még könnyebbek lehetnek.
A 2018-as WTCR-szezonban kettős büntetőrendszer van érvényben, a WTCR a bajnokság egyes állomásain minden modellnél összesíti az időmérők és a versenyek legjobb köridőit, ezeket egy elég bonyolult rendszerben átlagolják, majd tizedmásodperces eltérésenként adnak 10 kilós könnyítést a kocsiknak 0-60-as skálán. Emellé társul a TCR saját rendszere, amiben a világ összes TCR-alapú bajnokságának eredményeit figyelik, változtatják a kocsik alapsúlyát, a modellek hasmagasságát, sőt, még a turbók teljesítményét is, hogy minél jobban összehangolják a mezőnyt, és ne legyenek kirívóan erős vagy kirívóan gyenge autók.
A Hyundaiok jelen állás szerint 40 kilóval lesznek nehezebbek a második legnehezebb Hondáknál,
de két kocsi - Alfa Romeo, Peugeot - is lesz a mezőnyben, amelyeknél 100 kilóval nyomhatnak többet.
A BoP-módosítás érinti többek között a TCR Europe mezőnyét is, így a szintén Hyundaiokkal versenyző M1RA is nehéz helyzetben lehet majd.
Az érvényben levő TCR Balance of Performance és WTCR-büntetősúlyok a WTCR-mezőny kocsijainál*
Autó | Hasmagasság | WTCR-súly | BoP-súly | Turbóerő | Összsúly |
Hyundai i30 N TCR | 100 mm | 60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 325 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 20 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 285 kg |
Audi RS 3 LMS | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 0 kg | -20 kg | 100 % | 1 245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
*Még nem a zandvoorti hétvégére érvényes, hanem az előző, nürburgring-nordschleifei versenyre kiadott WTCR-súlyok alapján.