Erőn felüli Michelisz-5. hely a megszakított makaói versenyen

03718011 FF 0742
2018.11.17. 08:37

Tovább bonyolódott a WTCR-összetett a két vasárnapi futam előtt, igaz, egy ponton egyszerűsödött: azzal, hogy az audis Jean-Karl Vernay nyerte a szombati futamot, biztossá vált, hogy csak Gabriele Tarquini vagy Yvan Muller nyerheti a túraautó-világkupa első, 2018-as kiírását. Az olasz 39 pontos előnye 33-ra csökkent vasárnapra,de ezzel együtt sincs nyeregben, hiszen a pénteki hibája miatt mindkét futamon a 14. helyről kezd majd.

A futamgyőztes Vernay a szombaton szerzett 27 ponttal fellépett a páros mögé a WTCR-dobogóra, megelőzve Thed Björköt – előnye 7 pont a svéddel szemben, de akad még komoly kihívója elég.

Vernay 245 ponttal áll, mögötte 238 ponttal Björk, majd egyaránt 227 ponttal Michelisz Norbert és Esteban Guerrieri jönnek, és még a 219 pontos, a vasárnapi főfutamot újra pole-ból kezdő Rob Huff-fal is számolni kell. Michelisz a hétvége előtt 26 pontra volt a dobogó előtt, vasárnap előtt már csak 18 pont választja el a harmadik helyről – a szezon utolsó két futamán a nyolcadik, majd a harmadik helyről rajtolhat.

A csapatösszetettben, ami csak a két hyundaios istálló között dőlhet el, a BRC Racing, vagyis Micheliszék 27 ponttal mennek az Yvan Muller Racing előtt az utolsó két futamon.

(A vasárnapi futamok magyar idő szerint hajnali 1.20-kor és 4.00-kor kezdődnek.)

Ez történt a futamon:

Már a rajt hatalmas izgalmakat hozott a WTCR makaói szezonzárójának szombati első futamán, a harmadik helyről kezdő Yvan Muller ugyanis az első kanyar után már az élre állt Rob Huffot és Esteban Guerrierit előzve, míg az ötödik helyen kezdő Mehdi Bennani visszaesett a két BRC-Hyundai, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert mögé.

Az hosszú egyenes végi nagy jobbos, a Lisboa pedig már nem csak izgalmakat, hanem tömegkoccanást hozott, Bennani volt az, aki keresztbe állt, és elég sok károsodást hozott több kocsinak is. Mire beküldték a biztonsági autót, Muller, Jean-Karl Vernay, Huff, Tarquini, Michelisz, Guerrieri volt a sorrend – az argentin a második helyről esett vissza hatodiknak Michelisz mögé, ami jó hír volt a magyar túraautósnak,m hiszen Guerrierivel is harcban van a világkupa dobogós helyéért. Nem segítette Micheliszt, hogy az első körben Bennani kicsúszása előtt kapott egy nagy ütést a kocsi jobb háta, ami miatt kicsit meghajlott a kocsi, ezért is maradt le kicsit Tarquini mögött a futam közepére – de csak annyira, hogy Guerrieri ne tudjon komolyan támadni.

Tarquini egyébként csapatstratégia miatt került Michelisz elé, a vk-összetettet vezető olasznak minden pontra szüksége van a Mullerrel szembeni harcban, hiszen vasárnap mindkét futamon a top 10-en kívülről, a 14. helyről kezd majd.

A safety car érkezése miatt 9 körre nőtt az eredetileg 8 körös versenytáv. A harmadik kör elején jött az újabb rajt, Vernay erőből lenyomta Muller Hyundaiát, akire Huff is odaért, majd a Lisboa után John Filippi Cuprája vágódott bele a falba, de emiatt nem jött újabb safety car. A francia pilóta a top 10-en kívülről induló Thed Björkkel koccant a megpördülés előtt. A harmadik körtől kezdve Michelisz elég nagy csatában volt a mögötte szorosan autózó Guerrierivel, aki mögött a cuprás Pepe Oriola jött szorosan. De a élharc is izgalmassá vált Muller visszacsúszásával, Tarquini így ugyanis nagyobb előny megtartásában reménykedhetett vasárnapra. Az egyenesben egész hétvégén leggyorsabb Audit vezető Vernay a dobogó felé tett nagy lépést az élre állással – egy körön hiába volt gyorsabb nála Huff, az egyenesben az Audi sebessége volt a nyerő, a hátsó, kanyargós részen pedig nem volt lehetőség előzésre, így nyerő helyzetbe került a francia.

A nagy előzések viszont elmaradtak, a hatodik körben ugyanis Gordon Shedden Audija mögött alakult ki ugyanolyan torlódás, amit tavaly a GT-futam hozott a Police kanyarban tömegbalesettel, így megszakították a versenyt. A WTCR-mezőny olcsóbban megúszta, Shedden mögött kis lemaradással jöttek a többiek, és le tudtak fékezni, és megúszták nagy törés nélkül.

Mivel a baleset a hatodik körben jött, nem volt meg a futam távjának 75 százaléka, csak félpontokat osztottak volna, ha nincs újrarajt, de a versenyigazgatóság a biztonsági autó mögötti gurulórajtos újraindítás mellett döntött – ezzel 10 körre nőtt a futam hossza. A rajt sima volt mindenkinek, sőt, a hetedik kör legvégén Michelisz megszabadult az őt szorosan üldöző Guerrieritől, akit Oriola előzött meg a célegyenes előtt, de az argentin a következő körben visszaszerezte hatodik helyét.

A végéig már nem jött változás a pontszerzők között, Vernay nyert Muller és Huff előtt. Ők lettek az első futam pontszerzői:

  1. Jean-Karl Vernay, Audi
  2. Yvan Muller, Hyundai
  3. Rob Huff, Volkswagen
  4. Gabriele Tarquini, Hyundai
  5. Michelisz Norbert, Hyundai
  6. Esteban Guerrieri, Honda
  7. Pepe Oriola, Cupra
  8. Timo Scheider, Honda
  9. Luigi Ferrara, Alfa Romeo
  10. Mat'o Homola, Peugeot