WTCR: Gyötrelmes, de fontos pontok Michelisznek

7f54b90ef34d76ba6576f9f98a162cc9
2019.04.07. 20:09
A büntetősúlyok jelentette komoly nehezítés ellenére kihozta a maximumot Michelisz Norbert a WTCR marokkói hétvégéjéből, és három közepes pontszerzéssel zárt, de a 17 pontjával csak az összetett 11. helyen hagyta el Marrákest. Tassi Attila első túraautó-világkupás hétvégéjén megszerezte első pontjait.

A 15. helyre kvalifikált Michelisz Norbert a WTCR marokkói hétvégéjének második időmérőjén, de a fordított rajtrácsos futamra nyert még egy helyet, Gordon Shedden ugyanis büntetés miatt a 12. helyett a 17. helyről indulhatott csak. A szombati futamhoz hasonlóan sima rajt után Michelisz megtartotta 14. helyét, ahogy az élen is maradt az első három sorrendje, vagyis két Hyundai Nicky Catsburggal és a címvédő Gabriele Tarquinivel, illetve az audis Jean-Karl Vernayvel. Az eredetileg 19. helyről induló Tassi Attila több helyet rontva jött el a rajtnál.

A rajt utáni helyezkedés után úgy tűnt, hogy onnantól komolyabb változás nélkül, vonatban ér be a mezőny, egészen addig, amíg az eredetileg 18 körre kiírt verseny 11. körében az élen simán vezető Nicky Catsburg egy furcsa manőver végén egy balos kanyarban jobbra kitörve a gumifalba csapódott. A holland a két futam között elárulta, hogy fékhiba okozta a balesetet.

Ezzel Catsburg mögött mindenki nyert egy helyet, majd a mezőny második fele még egyet, amikor a Michelisz előtt haladó Ma Csing-hua a hétvége sokadik jobb első defektje miatt kiállt a boxba. A safety car két kört maradt a pályán – emiatt 20 körre nőtt a versenytáv –, majd folytatódott ugyanaz a vonatozás, mint a Hyundai holland pilótájának balesete előtt.

Így a 2018-as szezonhoz hasonlóan Gabriele Tarquini nyerte a fordított rajtrácsos futamot Marokkóban, a dobgóra Vernay (Audi) és Yann Ehrlacher (Lynk & Co) fértek még fel, Michelisz a 12., Tassi pont nélkül a 20. lett.

Harmadikra már nem bírtak magukkal

Túl óvatos volt az első két futam, érezhetően mindenki a hétvége utolsó versenyére, a főfutamra tartalékolt, ami az első körben több izgalmat hozott, mint az előző kettő. A rajtnál a Cyan Racing két pilótája, Yvan Muller és Thed Björk rajtolták le az élről induló Frédéric Vervisch Audiját, majd a pálya közepén Esteban Guerrieri, Tiago Monteiro és Yann Ehrlacher próbáltak egymás mellett elkanyarodni a 8-as kanyarban – a külső íven autózó utóbbi kettő a falban kötött ki, így szinte azonnal biztonsági autóval indult a futam.

A páros erős pontszerző helyről esett ki, ennek, a jó rajtnak, illetve Nicky Catsburg második futamos balesetének – ami miatt nem állhatott rajthoz – Michelisz az elő kör végére már 11. volt, de sokat jött fel Tassi Attila is, aki ekkor már a 14., pontszerző helyen autózott a safety car miatt 23 körösre nyúlt futamon.

Tíz körrel a leintés előtt jött az újabb dráma: megint az élen haladó pilóta került bajba, aki ezúttal Yvan Muller volt – a négyszeres francia világbajnoknál elfordult a kormány, így kénytelen volt félreállni, ahogy a Michelisz előtt haladó hyundaios Augusto Farfusnak is, nála a váltó ment el.

A sorozatos kiesések után Michelisz a 9., Tassi a 12. helyig jött fel, az első hely pedig a 2017-es világbajnok Thed Björk ölébe hullt. Bár a svéden nagy volt a nyomás Vervisch és Azcona miatt, nem hibázott, és megszerezte a WTCR-újonc Lynk & Co első futamgyőzelmét. Kicsit hátrébb viszont nem volt ennyire sima a futam vége, Vernay fékhibával vágódott a falba, az ötödik helyről kiesve – így Michelisz a 8., Tassi a 11. lett a biztonsági autó mögött befutó mezőnyben.

Az első hétvége után Thed Björk (Cyan Racing-Lynk & CO) a maximális 85 pontból 61-et begyűjtve vezeti az összetettet, mögötte Esteban Guerrieri (Münnich-Honda) jön 56, majd í címvédő Gabriele Tarquini (BRC SC-Hyundai) 49 ponttal. Michelisz 17 pontot gyűjtve a 11. helyen Yvan Mullerrel pontversenyben, Tassi Attila első vk-pontjai után a 19.

A túraautó-világkupa április 27-28-án a Hungaroringen folytatódik.

A vasárnapi WTCR-futamok végeredménye

Fordított rajtrácsos futam

Főfutam