Michelisz nyerő helyzetben lehet a WTCR-súlymódosítás után

82996762daacce9838951aaaf956fe5e
2019.05.08. 12:34

A Hyundai és a Volkswagen nagy csatáját hozhatja a hétvégén, a Slovakia Ringen rendezendő túraautó-világkupa hétvége, amin a szezonban először nem minden márka az idény elejére megkapott 60 kiló pluszsúllyal indul majd.

Az első két versenyhétvégén, vagyis a Marokkóban és a Hungaroringen elért időeredmények alapján eddig a Honda volt a leggyorsabb a szezonban, ennek köszönhetően a japán márka négy autója megtartja a maximális, 60 kilós ballasztsúlyt. A rendszer, ami az időmérőkön, illetve a futamokon elért két leggyorsabb pilóta átlagidejét számolja ki márkánkét, a WTCR-újonc Lynk & Cót, az Audit és a Cuprát találta a második leggyorsabbnak, ők 40-40 kilót cipelnek majd magukkal.

30 kiló pluszsúllyal a Hyundai, és 20 kiló nehezékkel a Volkswagen is jó helyzetben lehet, de a 0 kilós WTCR-büntetősúlyra fogyó Alfa Romeo is versenyben lehet Szlovákiában.

Ezek a súlyok ugye csatlakoznak a világ összes TCR-sorozatára érvényes teljesítménykiegyenlítő-rendszerhez (BoP), az ottani súlykompenzáció, motorerő-módosítás és hasmagasság együtt próbálja majd egyben tartani az első két futamon nagyon szorosra összefogott mezőnyt, aminek eredményeként Marokkóban és a Hungaroringen is szinte a teljes mezőny befért 1 másodpercen belülre.

Amennyiben a pénteken induló WTCR-hétvégéig nem történik BoP-módosítás, a Hyuindai a mezőny harmadik legnehezebb autója lesz, a legnehezebb, 1335 kilós Hondák és Lynk & Cók, illetve a legkönnyebb Alfa Romeók között pedig 90 kiló lesz.

Egy éve, tavaly júliusban a Slovakia Ringen a Volkswagen volt a legnehezebb a Hyundai, Honda, Audi hármas előtt, akkor a Hyundai dominálta a mezőnyt, ami Michelisz Norbert szezonbeli első győzelmét is jelentette. Akkor mindkét időmérőt Hyundai nyerte, a három futamon pedig összesen két futamgyőzelmet és négy dobogós helyet szereztek a dél-koreai márkával.

Összehasonlításképp, egy éve így vágtak neki a márkák a Slovakia Ringnek (akkor még volt Peugeot a mezőnyben, a Lynk & Co pedig még nem indult):

A két táblázatot összehasonlítva láthatjuk, hogy a Hyundai pontosan ugyanolyan kondíciókkal versenyezhet majd, mint egy éve, a tavalyi helyzethez képest viszont a Volkswagen lehet a nagy nyertes, ami 50 kilóval lesz könnyebb a tavalyi szlovákiai hétvégéhez viszonyítva.

Miután Szlovákiában a motor endurance-vb-vel együtt versenyez a WTCR, meglehetősen szokatlan lesz az időbeosztás, a szabadedzéseket és az időmérőket pénteken, a három futamot pedig vasárnap tartják majd.

A WTCR 2019-es Slovakia Ring-i hétvégéjének programja

május 10., péntek

  • 9.15-10.00 Első szabadedzés
  • 11.30-12.00 Második szabadedzés
  • 13.45-14.15 Első időmérő
  • 16.40-17.40 Második időmérő

május 12., vasárnap

  • 10.45-11.15 Első futam (9 kör)
  • 15.15-15.45 Második futam (9 kör)
  • 16.45-17.20 Harmadik futam (11 kör)