Negyedik helyet hozott Micheliszék eddig legkeményebb szezonja

2019.10.13. 12:30

Stílusosan a bajnoki összetett első két helyezettjét intették le az első két helyen a TCR Európa-kupa 2019-es szezonjának utolsó futamán – a mindkét szempontból második helyen záró Julien Briché bár nagyot küzdött, hogy egy kisebb csodának köszönhetően esetleg bajnok legyen, de Josh Files nem tette meg neki azt a szívességet, hogy kiesik, így Filesé lett a bajnoki cím. A csapatversenyt Files csapata, a Target Competition nyerte, de az a verseny már egy korábbi fordulóban eldőlt, bár már akkor sejteni lehetett, hogy nehéz lesz az olasz csapatot megállítani, amikor 5 autó nevezését adták le a szezon elején.

Szombaton eldőlt az is, hogy a monzai fordulóra egy autóval érkező M1RA-nak csoda, vagy óriási szerencse kell, hogy a 16. helyről indulva megmentsék a dobogós helyet a csapatversenyben Luca Engstlerrel.

A Michelisz Norbert és Bári Dávid által 2017-ben alapított, vagyis harmadik szezonját teljesítő csapat idei idényében talán több szerencsétlen helyzet és nehézség jött össze, mint az előző kettőben együtt. A szezon közbeni pilótacserével, a váratlan technikai hibákkal is esélyük volt az utolsó körben egyéniben és csapatszinten is a dobogóra, de végül a nem jól sikerült szombati időmérővel eldőlt, hogy mindkettő elúszott.

A szezon utolsó versenyét végül a 12. helyen záró Luca Engstler egy futamgyőzelmet és egy második helyet szerzett a szezonban, ezekkel a 9. helyen zárt, a M1RA-ban még megforduló Nagy Dániel a 21., a két versenyhétvégét teljesítő Szabó Zsolt pedig a 30. helyen végzett. A csapatversenyben végül 4. lett a M1RA, 31 ponttal maradtak el a dobogótól.

A szezonban resetet nyomó, a WTCR-ről a TCR Európa-kupára és új pilótára váltó Zengő Motorsportban a szimulátort versenyautóra cserélő Tenke Tamás három pontszerző hellyel egyéniben a 29. lett, a csapatversenyt a 17. helyen zárták Zengőék.

Egyéniben a három futamgyőzelmet és összesen nyolc dobogót szerző Josh Files nyert, mögötte Julien Briché és Santiago Urritia lettek dobogósok, vagyis a három helyre három különböző autó (Hyundai, Peugeot, Audi) ért oda, a csapatversenyben a Target Competition, a Team WRT és a JSB Compétition zártak a M1RA előtt.